خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

اصلی‌ترین نیاز کشور ایجاد اشتغال پایدار است

فرماندار ساری اصلی‌ترین نیاز کشور را ایجاد اشتغال پایدار دانست.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی در حاشیه نشست کمیته آموزش و اشتغال شهرستان به اتفاق روسای ادارات شهرستان با حضور در اداره فنی و حرفه‌ای شماره ۳ ساری از بخش‌های مختلف آموزشی این اداره بازدید کردند دراین بازدید ضمن حضور در کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و گفتگو با مربیان و کارآموزان، با مدت زمان ارائه این آموزش‌ها و همچنین دوره‌های آموزشی ارائه شده آشنایی پیدا نمودند. ‏

وی در ابتدای نشست از فعالیت‌های این مرکز در امر آموزش تقدیر نمود وگفت: ‏‏ آموزش‌های مهارتی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نقش بسیار ارزنده در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند. ‏

فرماندار ساری اصلی‌ترین نیاز کشور را ایجاد اشتغال پایدار دانست.

وی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این مهم را کسب آموزش‌های مهارتی مطرح کرد و ابراز نمود: آموزش نقش اساسی در توسعه یافتگی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و.. جامعه را ایفا می‌کند.

واحدی با تاکید بر اینکه تهیه وتدوین بانک اطلاعاتی مشاغل یادآور شد: نیازسنجی آموزشی برای ایجاد اشتغال، شناخت بازار هدف به منظور اشتغال جوانان آموزش دیده و نیز راهکارهای ادارات و نهادهای مرتبط در رابطه با آموزش، اشتغال و نحوه جذب، هدایت و رهگیری کارآفرینان و آموزش دیدگان تبیین شود.

وی کسب یک مهارت توسط هر عضو جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: ‏‏ در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی بایستی مباحث اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند از این امکانات فراهم مراکز آموزشی استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان ساری آموزش‌های مهارتی را اساس و پایه تحول در جامعه برشمرد و گفت: با آموزش و فن آموزی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان ضمن ایجاد مشاغل برای افراد جامعه کمک شایانی هم به اقتصاد خانواده و نیازهای جامعه کرد.

جواد واحدی دستگاه‌های هدف را پل ارتباطی بین جامعه بیکار و جامعه بازار کار اعلام کرد و اظهار کرد: ایده‌ها و تلاش‌ها در مسیر برقرای ارتباط تولید و منابع وبازار محور صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اشتغال را مدیریت کنیم، افزود: باید بعد ازاهمیت آموزش و مهارت‌ورزی، بدنبال بازار هدف باشیم، تا بازار نباشد هیج اشتغالی اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر : ۲۹۹۹۵۶