خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بیش از90 درصد خدمات دندانپزشکی در اختیار بخش خصوصی‌ست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی در اختیار بخش خصوصی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،وزیر بهداشت گفت: در سنوات گذشته حداکثر سالیانه 2000 تخت راه‌اندازی می‌شد اما در حال حاضر 20 هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال راه‌اندازی است که تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت یازدهم این 20 هزار تخت به بهره‌برداری برسند.

دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، که برای افتتاح دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد سفر یک روزه به لرستان داشته در آغاز هفته دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران که وزارت بهداشت چند طرح در هفته دولت افتتاح خواهد کرد، گفت: برای وزارت بهداشت هر روز روز دولت بوده و هر هفته نیز هفته دولت است؛ چرا که پروژه های وزارت بهداشت با سایر پروژه‌های عمرانی کشور بسیار متفاوت بوده و وزارت بهداشت روزانه و به تدریج در حال توسعه حوزه سلامت کشور است.

وی با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته به پروژه‌های حوزه سلامت گفت: پروژه بیمارستانی جایگزین بیمارستان شهدای عشایر با اعتبارات موجود 15 تا 20 سال طول خواهد کشید تا به بهره برداری برسد اما خوشبختانه با اقدام خوب و قراردادی که بین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده امیدواریم که حداکثر تا کمتر از دو سال آینده این پروژه افتتاح و به بهره برداری برسید.

وزیر بهداشت همچنین افزود: در سنوات گذشته حداکثر سالیانه 2000 تخت راه‌اندازی می‌شد اما در حال حاضر 20 هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال راه‌اندازی است که تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت یازدهم این 20 هزار تخت به بهره‌برداری برسند.

وزیر بهداشت گریزی نیز به بخش بهداشت کشور زد و گفت: در کمتر از یک و نیم سال گذشته 1500 خانه بهداشت احداث شده است و تا پایان مهر تعداد خانه های بهداشت به 2000 وتا پایان دولت یازدهم به 2500 خانه بهداشت خواهد رسید.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب بوده و همواره کارها و اقدامات بزرگی در کشور انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی در اختیار بخش خصوصی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از عدم ارائه خدمات دانپزشکی از سوی بیمه ها در سطح کشور گفت: متاسفانه بیمه ها در ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور غایب هستند و هم اکنون شاهد بی عدالتی مطلق در بحث ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم کشور هستیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در این راستا کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد تنها خدمات آموزشی را ارائه ندهد گفت: باید اقدامات لازم زمینه ارائه خدمات درمانی نیز به مردم و مستضعفان شهرستان بروجرد از طریق این کلینیک فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در مدارس مقطع ابتدایی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویتهای مهم وزارت بهداشت اجرای این طرح در سطح مدارس ابتدایی بوده که امسال طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در سطح همه مدارس ابتدایی کشور اجرا خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پروژه های حوزه درمان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

قاضی زاده هاشمی همچنین در پایان سخنان خود به احداث بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: این پروژه هم اکنون در حال اجرا بوده و تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۹۷۶۸