خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان

جمعیت اتباع خارجی شهرستان آران وبیدگل ۷۱۹۲ نفر است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: جمعیت اتباع خارجی شهرستان آران وبیدگل ۷۱۹۲ نفر بوده و این رقم، برابر ۴/۷ درصد جمعیت شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل، «ابوالفضل معینی‌نژاد» فرماندار آران و بیدگل در جلسه کمیسیون امنیتی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان که با حضور مهدی سلیمانی مدیرکل اتباع استانداری اصفهان در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد با تاکید بر ضرورت همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان به منظور کنترل مسائل و مشکلات مربوط به اتباع غیر مجاز، حضور آنان را فرصت و تهدیدی برای شهرستان ذکر نمود.

وی با بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمومی، اجتماعی و امنیتی اتباع افزود: پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، آموزش، بهداشت و درمان از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی بکند.

 «مهدی سلیمانی» با اشاره به بررسی مسائل مربوط به اتباع در دو بخش عمومی و خصوصی افزود: جمع آوری اتباع غیر مجاز طی ۱۰ سال اخیر فراز و فرودهایی داشته است.

وی با تاکید بر نگاه واقع بینانه به مشکلات اتباع خاطر نشان کرد: در زمانی که طرد اتباع غیر مجاز کاهش پیدا کرده، نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با ضرورت آگاه بخشی به مردم درباره ازدواج با اتباع، ممنوعیت اشتغال اتباع در مشاغل غیر مجاز و اجرای طرح جدید آمایش اتباع خارجی خاطرنشان کرد: سیاست فعلی ما تعدیل جمعیتی اتباع است.

شایان ذکر است در این نشست وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی از ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی، بهداشت و سلامت و... مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر : ۲۹۹۱۵۱