خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

نقشه راه برای اقتصاد کشور ترسیم نشده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بخش اقتصاد کشور، مشکل بی‌پولی و نبود نقدینگی نیست، بلکه متاسفانه نقشه راه درستی نداریم چرا که کشورمان نفت، گاز، منابع و معادن فراوانی دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، از تکثر مراکز تصمیم‌گیری در بخش‌های اقتصادی به عنوان یک مشکلات یاد کرد و افزود: متاسفانه شاهد حضور افرادی در عرصه اقتصاد هستیم که به هیچ عنوان در این زمینه تخصص ندارند و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: بدون شک در دوران پساتحریم و زمانی که بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در خارج برطرف شود، اگر اتفاق خوبی هم بیافتد بیشترین مزیت نصیب همین نهادهای شبهه‌دولتی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یارانه‌هایی که به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود باید به تولید تزریق شود، خاطرنشان کرد: اگر این میزان بودجه صرف واحدهای تولیدی شود هم سرمایه ثابت به وجود می‌آید و هم تاثیر بلند مدتی خواهد داشت.

حسینی تاکید کرد: اینکه هر ماه بیش از ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان دولت یارانه پرداخت کند به توسعه اقتصادی کشور و همچنین اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری کمک نمی‌کند و در حقیقت تمام منابع دولت بدر بخش یارانه‌ها به هدر می‌رود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در استانمان فضای اقتصادی مناسبی نداریم و شاهد یک فضای غبارآلود و دردآور هستیم، اوضاعی که در خراسان رضوی می‌بینیم بد‌تر از سایر نقاط کشور است.

حسینی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در رابطه با سند آمایش این است که جایگاه اقتصادی استان مورد قبول اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نیست. این موضوع باید در این سند تعیین و تکلیف قطعی شود.

کد خبر : ۲۹۸۹۳۲