خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان

قراردادهای کار ساماندهی شوند

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان با بیان اینکه کاگران امنیت شغلی ندارند، خواستار سامان بخشیدن به قراردادهای کار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حسن ایزدی در مراسمی که با حضور وزیر کار در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دکتر ربیعی از جامعه کارگری بوده است و بابت انتصاب ایشان به عنوان وزیر کار باید قدردان رئیس جمهور و نمایندگان مجلس بود.

وی دستیابی کشور به توافق هسته‌ای را تبریک گفت و در ادامه به تشریح وضعیت کار و کارگری در استان گیلان پرداخت.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان حمایت استاندار را موجب دلگرمی کارگران دانست و عنوان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته اصل سه جانبه گرایی و گسترش تشکل‌های کارگری ضعیف بوده است.

ایزدی با بیان اینکه ارتباط جامعه کارگری و کارفرمایی بسیاری از مشکلات را پوشش می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه استان گیلان از جوانانی تحصیل کرده برخوردار است، وضعیت اشتغال خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: وزیر کار و نمایندگان مجلس باید کمک کنند که امنیت شغلی برای کارگران ایجاد و قراردادهای کار سامان دهی شود.

ایزدی سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گیلان را بسیار ضعیف دانست و افزود: انتظار می‌رود به گیلان توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید استقلال داشته باشد، گفت: این از جمله خواسته‌های جدی کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان اضافه کرد: طلب تامین اجتماعی از دولت در واقع ظلم در حق کارگران است.

وی با اشاره به فواید اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی، بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران باید اجرایی شود.

ایزدی اذعان نمود: گیلان حدود صد هزار بازنشسته دارد که پنجاه درصد از آن‌ها کمتر از ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و در شرایط سخت زندگی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: افزایش ۱۷ درصد حقوق جوابگوی بازنشستگان نیست و با وجود اینکه تا کنون ۲۷۰ وام اختصاص پیدا کرده، در حق گیلان بی‌عدالتی شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در پایان اظهار کرد: گیلان تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد که جوابگوی این حجم خانواده بزرگ تامین اجتماعی نیست.

کد خبر : ۲۹۸۸۷۰