خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

۱۲ تا ۱۴ سال زمان برای تکمیل پروژه‌های دولتهای گذشته نیاز است

استاندار زنجان گفت: حجم پروژه‌هایی که از دولتهای گذشته مانده به گونه‌ای‌ست که ۱۲ تا ۱۴ سال زمان برای تکمیل آن‌ها نیاز است؛ درحالیکه دولت یازدهم شفافیت را احترام به مردم و پرهیز از عوام فریبی می‌داند و با جدیت پروژه‌های استان را آغاز و تکمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان امروز پنج شنبه (۲۹مرداد) در چهارمین جلسه شورای اداری استان، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اظهار داشت: این موفقیت تاریخی که برگ زرینی در تاریخ کشور، پیروزی بزرگ ملت ایران است که از انتخابات ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ آغاز شد.

انصاری حضور گسترده ۷۳ درصدی مردم کشور در پای صندوق‌های رای در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را پیام روشن ملت به طرفین توافق هسته‌ای دانست و گفت: وجود تحریم‌های اقتصادی ملت ایران را تسلیم نخواهد کرد و چنین مسائلی هرگز نمی‌تواند بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازد.

وی، در ادامه با بیان پیشبرد موفقیت آمیز مذاکرات هسته‌ای از سوی دولت را با پشتوانه عظیم ملی، افزود: آنچه منجر به دستیابی به توافق شد حاصل فرایند پیچیده مذاکرات فنی بود که در دنیا بسیار بی‌سابقه است و این مذاکرات جز با اراده و توکل تیم مذاکره کننده و پشتیبانی مردم از دولت به نتیجه نمی‌رسید.

مقام عالی دولت در استان، همچنین مهم‌ترین دستاورد توافقات هسته‌ای را افزایش امید، اعتماد و اراده در بین آحاد گروههای مردم دانست وتصریح کرد: در دوران انتخابات سال ۹۲ همه مردم و کاندیدا‌ها از شرایط دشوار کشور آگاه بودند و امروز با دستیابی به این توافقات، مردم به اینده کشور بیش از پیش امیدوار شده‌اند.

انصاری، در ادامه افزایش اعتماد مردم به مسئولان نظام را دومین دستاورد توافقات هسته‌ای عنوان کرد و گفت: این تجربه نشان داد اگر دنیا زیاده خواهی‌های خود را کنار بگذارد، مسئولین جمهوری اسلامی قابل اعتماد‌ترین افراد برای پیگیری مطالبات مردم هستند و برای تحقق آرمانهای انقلاب و افزایش رفاه عمومی مردم تلاش می‌کنند.

وی، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا امید، اراده و اعتماد ملی را پاس بدارند و با بهره گیری از مشارکتهای عمومی، درجهت شتاب بخشی به توسعه استان حرکت نمایند.

نماینده عالی دولت در استان، توجه مدیران را به اهمیت چند نکته در دوران پس از رفع تحریم‌ها جلب کرد وتاکید کرد: کلیه مدیران استانی و کشور در این دوران باید یک حرکت بزرگ و موفق اقتصادی را در کشور مدیریت نمایند به گونه‌ای که آثار توافق هسته‌ای در معیشت مردم خود را نشان داد و این حرکت اقتصادی باید طی دو سال آینده تا پیش از پایان دولت یازدهم اثرات خود را برای مردم آشکار سازد.

استاندار زنجان، در بخشی از سخنان خود، به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ماه‌های آینده اشاره نمود و گفت: حضور هرچه گسترده‌تر مردم در پای صندوق‌های رای به دولت کمک می‌کند که با اقتدار بیشتری به مدیریت کشور بپردازد.

انصاری، رضایت مردم از عملکرد مدیران و امید به بهبود خدمات آنان را از عوامل موثر در تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای عنوان کرد و از مدیران استان خواست تا اقداماتی را که حضور مردم را تقویت می‌کند در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار زنجان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود هفته دولت را فرصت مناسبی برای تعامل و آشنایی متقابل مردم و دولت دانست و گفت: بکارگیری و توجه به مشی زندگی شهدای دولت بویژه شهید رجایی و شهید باهنر در مسئولیت‌های امروزی نوعی تجلیل از این شهدا به شمار می‌رود و هفته دولت بهترین فرصت برای استفاده از میراث گرانقدر این شهداست.

انصاری، بر استفاده دوسویه از فرصت‌های پیش آمده در هفته دولت تاکید نمود و اظهار داشت: در این ایام که از دوم شهریور آغاز می‌شود مدیران دستگاههای اجرایی باید علاوه بر بیان طرح‌ها، خدمات و برنامه‌های خود در ارتقاء شاخص‌های استان، باید مردم را با وظایف، امکانات و محدودیتهای دولت آشنا نموده و مطالبات مردم را متناسب با حوزه عملکرد دولت تنظیم نمایند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه دولت به لحاظ تخصیص منابع برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی خود محدودیتی بیشتر از دولتهای گذشته ندارد، یادآورشد: سیاست عدم اجرای برخی از پروژه‌ها و واگذاری آن به بخش خصوصی تنها بدلیل محدودیتهای مالی دولت نیست بلکه دولت یازدهم با انضباط و مدیریت مالی خوبی که بر منابع خود دارد، پروژه‌های ضروری استان را اجرا و تکمیل خواهد کرد.

انصاری، با اشاره به اینکه در سالهای گذشته دولت‌ها بر اساس خواست مردم اقدام به کلنگ زنی برخی پروژه‌ها می‌نمودند و آن‌ها را به صورت ناتمام‌‌ رها می‌کردند، ادامه داد: حجم پروژه‌هایی که از دولتهای گذشته مانده بود به گونه‌ای است که ۱۲ تا ۱۴ سال زمان برای تکمیل آن‌ها نیاز است؛ درحالیکه دولت یازدهم شفافیت را احترام به مردم و پرهیز از عوام فریبی می‌داند و با جدیت پروژه‌های استان را آغاز و تکمیل خواهد کرد.

استاندار زنجان، همچنین به بهره برداری از ۱۶۰ پروژه با اعتباری بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت سالجاری اشاره نمود و گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از طرح‌های هفته دولت هزینه شده بود که امسال این رقم با افزایش بیش از ۵ برابر، به ۷۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

انصاری، از آماده سازی ۸ میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری از سوی دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای کمک به دهیاری‌ها در جهت مناسب سازی محیط روستا‌ها اختصاص خواهد یافت.

استاندار زنجان، همچنین مجموع پروژه‌های قابل بهر برداری شهرداری‌ها را نیز نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان عنوان نمود و اظهار داشت: در مجموع پروژه‌هایی با اعتباری نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید که جزئیات پروژه‌های آن در نشست مطبوعاتی روز شنبه اعلام می‌شود.

انصاری، به برپایی نمایشگاه مجازی دستاوردهای دستگاههای اجرایی استان، اتخاذ سیاست درهای باز برای حضور بیشتر مردم در دستگاههای اجرایی و آشنایی انان با وظایف دولت را از دیگر برنامه‌های هفته دولت برشمرد

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از همراهی و همدلی رسانه‌های استان در انعکاس اخبار و عملکرد دستگاههای اجرایی، توصیه‌هایی به مدیران دستگاههای اجرایی استان داشت و گفت: مدیران در این هفته ضمن تقویت و گسترش ارتباط با فضای رسانه‌ای استان، گزارش مسائل و اقدامات خود را بصورت ادواری از طریق شبکه سیمای استان و رسانه‌های محلی به مردم ارائه نمایند و در هفته دفاع مقدس برای تحقق گرامیداشت هفته دولت، به دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه اجرایی خود بپردازند.

کد خبر : ۲۹۸۷۶۸