خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون و کار در البرز

آموزش و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد از اهداف اصلی دولت در اشتغال است

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی آموزش، اشتغال نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت‌سازی برای اشتغال را از اهداف اصلی دولت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حمید کلانتری روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد عالی هماهنگی وتوسعه تعاون استان البرز گفت: امروزه در دنیا، نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور‌ها محسوب می‌شود.

وی در ادامه، با بیان اینکه به خدمت گرفتن نیروهای انسانی و اشتغال افراد در رشته‌های غیر مرتبط با آموزش و سطح تحصیلات، باعث هدر رفت منابع کشور می‌شود افزود: دولت بنا دارد از امکانات و ثروت‌های ملی در مسیر عقلانیت و بهره‌وری استفاده کند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده بهینه، کار‌شناسی و مدیریت شده از سرمایه‌های ملی و همچنین اقدامات پیش دستانه در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: قبل از ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی می‌بایست با یک مدیریت منسجم و واحد برای خروجی مراکز آموزشی و جذب اشتغال پایدار ظرفیت سازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه بخش تعاون کشور براساس اصل ۴۴ و برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور گفت: توسعه تعاونی‌ها در سطح استان‌ها باعث تسریع افزایش سطح اشتغال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استمرار موازی کاری دستگاه‌های اجرایی، همچنان از موانع اصلی برنامه ریزی واجرای مدیریت واحد خاصه در بحث اشتغال کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بسیج دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی چون: سازمان صنعت ومعدن، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و گردشگری می‌توان اقدامات موثری در توسعه کارآفرینی و افزایش سطح اشتغال در کشور صورت داد.

کد خبر : ۲۹۸۲۶۵