خبرگزاری کار ایران

زعفران ایرانی جایگاه خود را درتجارت جهانی به دست می‌آورد

عضو هیات رییسه شرکت اسپاد رایمون پاسارگادگفت: گروهی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در اقدامی با تشکیل یک شرکت بین المللی در نقش شرکت مادر و هولدینگ تحت عنوان دورایمون تجارت جاده ابریشم با برنامه‌ای ده ساله در چشم انداز ۱۴۰۶ سعی دارند تا علاوه بر رفع معضل بیکاری در فارس زمینه‌های لازم برای تغییر الگوی گشت، افزایش بهره وری تولید، ارتقاء کیفیت و... را برای تولید کنندگان استان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی اصغر مصطفوی که پیش از ظهر امروزدوشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت از برنامه‌های پنج ساله برای بازگرداندن زعفران ناب ایرانی به بازارهای جهانی خبرداد و گفت: اسپانیا با آنکه تنها ۳ درصد از زعفران دنیا را تولید می‌کند در سال‌های گذشته زعفران ایرانی را با قیمت‌های نازل خریداری کرده و با بسته بندی ممتاز تحت عنوان زعفران اسپانیایی در جهان معرفی کرده است و شرکت رایمون تجارت جاده راه ابریشم از طریق شرکتهای زیر مجموعه خود در نظر دارد تا با استقرار یک کارخانه بسته بندی و فراوری مواد غذایی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز ضمن ایجاد بسته بندی ممتاز برای این محصول ایران زمینه تولیدات جانبی از مواد غذایی ارگانیک و صادرات آن را فراهم کند.

وی افزوود: شرکت تعاونی اسپاد رایمون پاسارگاد در نظر دارد تا ضمن احداث بزرگ‌ترین کارخانه در بسته بندی عسل و فرآورده‌های زنبور عسل در خاورمیانه در شهرک صنعتی شیراز در مسیر بسته بندی مواد غذ ایی ارگانیک از جمله عسل، زعفران، انجیر، پسته، خرما، ادویجات، گیاهان دارویی و... طبق استانداردهای روز دنیا جهت صادرات به حوزه خلیج فارس، رویه، کشورهای روس زبان، اروپا و امریکا گام بردارد.

عزیز اله ناصری رییس هیأت مدیره شرکت تعاونی اسپاد رایمون پاسارگاد نیز که به عنوان کارآفرین بر‌تر زنبورداری در سال ۱۳۹۳ معرفی شده است با تشریح امکان ارز آوری عسل و زعفران ناب ایرانی برای کشور گفت: ایران از لحاظ تولید عسل جز ده کشور بر‌تر دنیا به شمار می‌آید و کیفیت عسل ایران در جهان بی‌نظیر است اما از لحاظ کیفیت تولید و بسته بندی متأسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد در جایگاه یاس به سر می‌بریم.

وی بیان کرد: شرکت بین المللی رایمون تجارت جاده ابریشم در قالب شرکت‌های زیر مجموعه خود اقدام به برپایی و راه اندازی اولین فروشگاه و نمایشگاه تخصصی عسل و زعفران در سطح کشور و تحت عنوان نمایشگاه در ناسوت در بلوار گلستان شیراز کرده است که بازدید از آن برای همشهریان و هم استانی‌های عزیز خالی از لطف نخواهد بود.

کد خبر : ۲۹۷۸۹۰