خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان

جا ماندن از قافله علمی وابستگی دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دین اسلام کسب علم را واجب دانسته است، تاکید کرد: جا ماندن از قافله علمی موجب وابستگی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان گیلانی که موفق به کسب رتبه‌های یک و دو رقمی در کنکور سراسری سال 94 شدند، اظهار کرد: تحصیل علم و دانش یک وظیفه همگانی‌ست.

وی استقلال، عزت و شرافت یک ملت را در گرو بار علمی آنها دانست و افزود: دانشمندان اسلامی پیشتازان عرصه علم و دانش در جهان بوده‌اند و بسیاری از اندیشمندان دنیای غرب از دستاوردهای علمی مسلمانان بهره گرفته‌اند.

آیت الله قربانی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران و1+5 اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که قدرت علمی ایران ابرقدرتهای جهان را پای میز مذاکره کشاند چرا که اگر مجموعه فردو، آب سنگین اراک و 19 هزار سانتریفیوژ در نطنز نبود هیچگاه آمریکا حاضر به کنار آمدن با ایران نمی‌شد.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است حرکت چرخ سانتریفیوژها در کنار چرخ اقتصاد کشور ادامه یابد، افزود: دولتمردان در این راه از حمایت رهبری و مردم بهره‌مند هستند.

امام جمعه رشت، وابستگی ایران را هدف کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: جا ماندن از قافله علم منجر به وابستگی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه علمی با عیاشی بدست نمی‌آید، خاطرنشان کرد: امروزه اسباب زیادی برای وقت گذرانی جوانان فراهم شده است که فرصت مطالعه را از آنان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه و پیشینه علمی استان اشاره کرد و گفت: برای در امان ماندن از استعمار فکری، اقتصادی و نظامی باید گام‌های محکمتری در عرصه علم و دانش برداریم.

 

کد خبر : ۲۹۵۱۸۹