خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران زنجان:

مهار تورم موجب بالا رفتن قدرت خرید مردم می‌شود

سخنگوی دولت گفت: با مهار تورم در صدد بالا بردن قدرت خرید مردم هستیم. و حقوق کارمندان برای جبران کاهش قدرت خرید افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمد باقر نوبخت،امروز یکشنبه (12مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به تقسیم‌بندی اعتبارات عمرانی  استانی و ملی،  گفت: شاهد افزایش 42 درصدی اعتبارات دراین زمینه دراستان زنجان بودیم.

نوبخت،  با بیان اینکه اعتبارات استانی در استان، تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: علت کاهش اعتبارت استانی به دلیل اعتبارات استانی در قانون در سال 94 کاهش داشته است.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به پایین آمدن قدرت خرید مردم در جامعه، افزود: در خصوص جبران پایین آمدن قدرت خرید برای کارمندان آن را از طریق افزایش حقوق جبران می‌کنیم.

نوبخت ، با بیان اینکه ما با مهار تورم در صدد بالا بردن  قدرت خرید مردم هستیم، تصریح کرد: این اهداف در راستای بالا بردن قدرت خرید برای عموم افراد در جامعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به بالا رفتن بهره‌های بانکی افزود: بانکهایی که در زمینه گرفتن بهره‌های مالی بالا  فعالیت می‌کنند موسسات بدون مجوز در کشور هستند که در صدد جلوگیری از این کار این موسسات هستیم.

معاون رئیس جمهور، در خصوص حذف یارانه خانوارهای پر درآمد نیز،  تصریح کرد: دولت موظف به شناسایی و حذف یارانه این افراد است که در صورت داشتن اعتراض افراد به این مورارد رسیدگی می‌شود.

نوبخت،  با بیان اینکه بیش از 76 میلیون  نفر در حال گرفتن یارانه در کشور هستند، افزود: با رفع  تحریمها نزدیک به 20 هزار میلیارد سرمایه طرحهای عمرانی در کشور تزریق می‌شود.

وی در زمینه تامین مسکن نیز یادآورشد: برای حل مسائل مسکن اقشار جامعه 1300میلیارد تومان به این منظور اختصاص دادیم که افراد بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

کد خبر : ۲۹۴۹۵۶