خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست کشور

تحریم‌ها در کیفت آب و هوا تاثیرات منفی فراوانی داشته است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: تحریم‌ها در کیفیت آب شرب و در کیفیت هوا تاثیرات منفی فراوانی داشته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، معصومه ابتکار دوشنبه در کنفرانس خبری در یاسوج گفت: این سخن رئیس جمهور که تحریم در آب شرب مصرفی تاثیرات منفی داشته یک واقعیت علمی و کارشناسی شده است.

وی افزود: علاوه بر تاثیرات منفی تحریم‌ها در کیفیت آب، تحریم‌ها در کیفیت هوا نیز تاثیرات منفی داشته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، یکی از دلایل وجود ریزگردها و مشکلات ناشی از آن در برخی مناطق کشور را نبود تجهیزات مناسب پالایشگاهها عنوان کرد.

ابتکار گفت: متاسفانه در هشت سال بعد از دولت خاتمی، توجهی به حوزه آب و هوا و مسائل زیست محیطی نشد و بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزهها بدلیل بی‌تدبیری مدیریتها بوده است.

وی از برنامه‌ریزی‌های سازمان محیط زیست کشور برای اجرای برنامه‌های مطلوب محیط زیستی بعد از دوره " پساتحریم " خبرداد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در دوره " پساتحریم " همکاریهای شایسته‌ای با کشورهای مختلف دنیا انجام خواهیم داد.

ابتکار در پاسخ خبرنگار ایلنا مبنی براینکه سازمان حفاظت محیط زیست چه همکاری‌هایی با توانیر در زمینه واگذاری " پنلهای خورشیدی " و برقرسانی به روستاها با هدف جلوگیری از تخریب جنگلها دردستور کار دارد؟ گفت: آمادگی کامل برای همکاری با وزارت نیرو در این زمینه داریم.

وی افزود: از طریق صندوق حمایت از طرحهای سبز که انرژی خورشیدی یکی از آیتمهای حفاظت از محیط زیست است این صنعت نوین و پاک را به عشایر و روستاها با همراهی وزارت نیرو واگذار می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: از طریق این صندوق آمادگی لازم را اعلام و از اکنون بطور ویژه در این زمینه با کهگیلویه و بویراحمد همراهی خواهیم داشت.

ابتکار در پاسخ به این سوال که نظرتان راجع به بازگشایی سفارت آمریکا در تهران چیست؟ هم خاطرنشان کرد: خیلی نباید افق آینده را دور ببینیم و بدون شک این توافق یک برد برد بوده است.

وی گفت: توافق در مذاکرات برای طرفین منفعت‌هایی را به‌ همراه داشته و ما دنبال ارتقای جایگاه خود در منطقه و دنیا هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به سوال دیگری که آیا بر بنزین‌های مصرفی نظارت دارید یا خیر؟ نیز افزود: هر بنزینی که وارد و یا تولید می‌شود مورد نظارت سازمان خواهد بود.

ابتکار گفت: بنزین یورو 4 دارای استانداردهای لازم بوده و در آینده و با رفع تحریم‌ها آن را در سراسر کشور جایگزین بنزین کنونی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری " پروانه شکار " صادر می‌کنید یا خیر؟  ادامه داد: بارها گفته‌ایم و نمی‌دانیم چرا برخی رسانه‌ها هنوز این موضوع را مطرح می‌کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: در سال گذشته هیچ پروانه شکاری چه داخلی و چه خارجی صادر نشد و در سال جاری نیز همین کار را خواهیم کرد.

ابتکار گفت: اجرای طرحهای مدیریت مناطق حفاظت شده را با عقد تفاهم‌نامه‌ای در استانها و با دخالت مستقیم خود استاندار عملی خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور سفر یک روزه‌ای امروز دوشنبه دوازدهم مرداد 94 به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد داشت.

کد خبر : ۲۹۴۹۴۶