خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح مطالعاتی مهار ریزگردها در البرز کلید می‌خورد

استاندار البرز از اجرای طرح مطالعاتی مهار ریزگردها در البرز و تهران با مشارکت مراکز پژوهشی کشاورزی استان و باغ گیاه‌شناسی ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی، گفت: در راستای اجرای طرح مطالعاتی مهار ریزگردها در دو استان تهران و البرز، شعبه 2 این باغ به صورت محدودتر و متناسب با ظرفیت موجود در البرز احداث خواهد شد.

طهائی با تأکید بر ضرورت کاشت گونه‌های گیاهان سبز موجود در باغ گیاه‌شناسی کشور که منطبق با شرایط کم‌آبی امروز طراحی و رشد پیدا کرده است، بیان کرد: امروز کلانشهر کرج، بدون ابتکار و نوآوری تنها افزایش فضای سبز را در دستور کار دارد در حالی که می‌توان گونه‌های جدید این گیاهان را جایگزین شیوه‌های سنتی کاشت چمن و... کرد.

وی با بیان اینکه پدیده ریزگردها به عنوان تهدیدی برای پایتخت و البرز به شمار می‌رود گفت: منطقه کویری اشتهارد و نظرآباد یکی از کانونهای تولید ریزگرد است که به جهت مجاورت این استان با پایتخت و فقدان پوشش گیاهی مناسب شاهد حرکت شنهای روان و افزایش گرد و غبار در این استان و پایتخت هستیم که با اجرای طرحهای بیان‌زدایی می‌توان بخش قابل توجهی از این ریزگردها را با پوشش مناسب گیاهی مهار کرد.

 

کد خبر : ۲۹۴۸۳۴