خبرگزاری کار ایران

سردار کارگر

عملیات مرصاد نشان داد که جمهوری‌اسلامی نظامی پایدار است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: عملیات مرصاد به جهان نشان داد که جمهوری‌ اسلامی یک نظام پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، سردار بهمن کارگر پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات مرصاد که در حسینه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: عراق از نظر نظامی جزو کشورهای قدرتمند عربی محسوب می‌شد و از طرف دیگر بیش از 30 دولت دیگر رژیم بعث را در این تهاجم همراهی و یاری می‌کردند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه کشور عراق به امید اینکه در کمتر از سه روز می‌تواند ایران را تصرف کند به این کشور حمله کرد، گفت: در ابتدایی‌ترین روزهای جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام بیش از 5 هزار تانک و نفربر داشت که بعد از هشت سال نبرد 4 هزار از آنها را از دست داد و مابقی آنها نیز به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد.

وی با اشاره به اینکه در دوران هشت ساله جنگ کشورهای عربی و غربی حمایت‌های نظامی و لجستیکی خود را از صدام داشتند، افزود: تعداد بالگردهای رژیم بعث در ابتدای جنگ 300 فروند بود که در پایان جنگ این تعداد به بیش از 600 فروند رسید که این نشان از حمایت‌های همه‌جانبه کشورهای مرتجع منطقه و غربی از این رژیم بعث داشت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار کرد: برخی از صاحب‌نظران اعتقاد داشتند که رژیم صدام در روزهای پایانی جنگ تحمیلی ضعیف شده است، ولی آمار نشان می‌داد که قدرت نظامی و تسلیحاتی وی دو چندان شده بود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه صدام بارها قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کرد، افزود:  بعد از سه روز از اعلام پایان جنگ و تدوین قطعنامه رژیم بعث جاده خرمشهر به اهواز را قطع کرد و به دنبال آن بود که خرمشهر را مجددا فتح کند.

وی افزود: همچنین در محور ایلام هم همین اتفاق در حال روی دادن بود. در چنین شرایطی اغلب یگان‌های نظامی ایران به محورهای جنوب رفتند و حتی قرارگاه نجف استان کرمانشاه هم ماموریت اعزام نیرو به جنوب را داشت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در همین ایام بود که منافقان کوردل به خیال خود می‌توانند از فرصت استفاده کنند، ولی در بین راه به کمین نیروهای انقلابی و رزمندگان اسلام دچار شدند و این بود که عملیات تاریخی مرصاد برای همیشه در اذهان مردم و ملت ایران ماندگار شد.

کارگر افزود: منافقان می‌خواستند که بعد از فتح کرمانشاه فرودگاه این شهر را در اختیار رژیم منحوس بعث قرار دهند، ولی این خیال باطل را به گور بردند و خود را در مقابل سد بزرگ و غیرقابل نفوذی از رزمندگان اسلام دیدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات مرصاد، نشان دادن قدرت و آمادگی همیشگی ملت و نظام انقلاب اسلامی بود، تاکید کرد: عملیات مرصاد به جهان نشان داد که جمهوری‌اسلامی یک نظام پایدار است.

کد خبر : ۲۹۳۱۰۶