خبرگزاری کار ایران

شهردار گرمدره

بازنگری در حریم مدیریت شهری الزامی‌ست

شهردار گرمدره با اشاره به کاهش حریم مدیریت شهری، بر ضرورت بازنگری در حریم شهرداری این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، قدس محلاتی بعد ازظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه البرز با اشاره به مشکلات چند سال اخیر فرایند تامین مالی بودجه شهرداری‌های کشور گفت: از آنجائیکه عمدتاً درآمد اغلب شهرداری‌ها از محل عوارض پروانه ساختمان، تراکم و جرایم ساختمانی‌ست، در سال 93، عمدتاً با رکود ساخت‌و ساز مواجه بوده‌اند.

شهردار گرمدره با بیان اینکه با کسب درآمد بیش از 23 میلیارد تومانی شهرداری، توانستیم بودجه پیشنهادی سال گذشته شهرداری را محقق کنیم گفت: خوشبختانه درآمدهای شهرداری این منطقه، در سال گذشته با رشدی 70درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

محلاتی با اشاره به کاهش حریم مدیریت شهری گرمدره اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده شهر گرمدره، کاهش حریم شهر از سمت کرج و شهر قدس در زمان تصویب و ابلاغ طرح جامع شهر در سال‌های 90 و 91 بوده است که متاسفانه این حریم از حریم مصوب قبلی گرمدره کسر و به شهرهای کرج و شهر قدس اضافه شده است.

وی با بیان این که با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان استان، فعلاً واگذاری حریم شهر گرمدره به شهرداری کرج، با مصوبه استانی مسکوت مانده است، ابراز امیدواری کرد مجدداً مقدار کسر شده حریم گرمدره به این منطقه مستقل شهرداری در استان، الحاق شود.

محلاتی خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری این شهرداری رقمی معادل پنج میلیارد تومان جهت مطالعات و برنامه‌ریزی شهری لحاظ شده است.

وی گفت: مطالعه و تدوین برنامه پنج ساله شهرداری، مطالعات ترافیکی شهر گرمدره، و راه دسترسی بلوار امیرآباد به گرمدره بالا، مطالعات فضای سبز و جداسازی آب خام، از اهم پروژه‌های مطالعاتی شهرداری در سال جاری‌ست.

 

 

کد خبر : ۲۹۲۹۵۱