خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری البرز

سیل اخیر 20 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

معاون امور عمرانی استانداری البرز از خسارت 20 میلیارد تومانی سیل اخیر به استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: میزان خسارت‌های ناشی از بارش‌های روز یکشنبه در دو شهرستان کرج و طالقان  15 تا 20 میلیارد تومان برآورد شده است.

معصومی با بیان اینکه بیشترین خسارات به روستای "سیجان" وارد شده  است، ازتخریب بناهای غیرمجاز اطراف رودخانه کرج و سایر رودخانه‌های استان خبر داد..

وی با بیان اینکه وقوع چنین سیلی در 60 سال گذشته در این منطقه بی‌سابقه بوده است گفت: در گزارش هواشناسی روز حادثه، سازمان هواشناسی تنها وزش باد و آبگرفتگی معابر را پیش بینی کرده بود و هیچ اشاره‌ای به خطر وقوع سیل آن هم در این ابعاد در استان نشده بود که اگر این پیش بینی‌ها دقیقتر اعلام می‌شد شاید خیلی آسان‌تر می‌توانستیم جلوی از وقوع این حادثه در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیل اخیر در استان، به 50 خانه از 10 تا 90 درصد آسیب وارد شد، 80 دستگاه خودرو از بین رفت، هفت نفر جان باختند، یک نفر مفقود و 12 نفر مصدوم شدند.

معاون امور عمرانی استانداری البرز گفت: ساخت‌و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی در  افزایش خسارت های ناشی از سیلاب اثرگذار بوده است.

به گفته معصومی، احداث پل‌های غیر استاندارد از عوامل مهم وسعت خرابی‌ها بوده است.

معصومی با بیان اینکه ساماندهی رستوران‌های حاشیه رودخانه محور کرج-چالوس در دستور کار قرار دارد گفت: در این حادثه خسارت زیادی به اراضی کشاورزی و باغ‌های روستاهای سیل‌زده به ویژه روستای سیجان وارد شده است.

معاون استاندار البرز یادآور شد: سیل فروردین امسال 60 میلیارد تومان به این استان خسارت وارد کرداما تاکنون هیچ اعتباری برای جبران آن اختصاص نیافته است.

معصومی با اشاره به ضرورت در اختیار گذاشتن تنخواهی به استانداری‌ها برای مدیریت حوادث غیر مترقبه در سطح استان‌ها گفت: امیدواریم با تصویب  لایحه‌ای در این‌باره از سوی شورای مدیریت بحران کشور در مجلس این مشکل اعتباری در استان‌ها برطرف شود.

کد خبر : ۲۹۲۲۶۸