خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های البرز

ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری نوسازی می‌شود

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های البرز از آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و ایجاد تسهیلات ویژه برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید، طرح توسعه و نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ویژه بانکی اجرا می‌شود.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان نوسازی ناوگان  می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

باقری خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه هیات وزیران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال ۹۳ متقاضیان نوسازی در ازای فروش ناوگان فرسوده به وارد کنندگان خودروهای شخصی و پذیرش آن در مراکز اسقاط معین، برگه رسید از رده خارج کردن ناوگان عمومی فرسوده را دریافت کرده و به یکی از شرکت‌های تعیین شده تحویل می‌دهند تا از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده در طرح ‌های نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان باید پس از تخصیص وسیله نقلیه توسط شرکت‌های خودروساز طرف قرارداد و پس از تائید اولیه بانک عامل یا لیزینگ مبنی برامکان اعطای تسهیلات به آنها، نسبت به از رده خارج کردن وسیله نقلیه فرسوده اقدام کنند.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز، در خصوص میزان تسهیلات اعطایی در این طرح، گفت: در این طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) است و سقف وام معادل ۷۰ درصد قیمت وسیله نقلیه از ۲0۰میلیون تا ۹۵0 میلیون ریال برای سواری کرایه (برحسب نوع وسیله نقلیه)،  ۸۰۰میلیون ریال برای ون ، ۱۲0۰ میلیون ریال برای مینی‌بوس و میدل باس و ۴0۰۰ میلیون ریال برای اتوبوس تسهیلات کم‌بهره است.

باقری در خصوص سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان نوسازی و یا توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری گفت: سود تسهیلات بین 6 تا 12  درصد است.

کد خبر : ۲۹۰۷۵۲