خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خبرنگاران

اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری منوط به تصویب اعتبار از سوی مجلس‌ست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را منوط به تصویب اعتبارات مربوطه از سوی مجلس اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در نشستی خبری در تشریح طرح مبتنی بر عملکرد که در بیمارستان‌های دولتی کشور به اجرا در آمده است اظهار کرد: کلیات این طرح بدین صورت است که بر مبنای استاندارهای تعریف شده، کارکرد هر پرسنل هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی سنجیده می‌شود و پرداخت‌ها مبتنی بر این اساس خواهد بود.

ایرانی‌خواه خاطرنشان کرد: با تعریف استاندارهای مخصوص هر پست درمانی، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد ضمن بالابردن کیفیت و کمیت در قالب این استاندارها، پرداختی‌های افراد نیز بر اساس عملکردشان خواهد بود و برای این طرح ساعت‌ها کار کارشناسی صرف شده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت سعی دارد مطابق با اصل عدالت‌محوری حرکت کند تصریح کرد: البته در ابتدای کار هستیم و کمی به زمان نیاز است تا پیچیدگی‌های کار نهادینه شود و جزئیات آن برای کارکنان آشکار شود.

ایرانی خواه در خصوص عدم اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: برای اجرای کامل طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، نیاز است که اعتبارات مربوطه از سوی مجلس مصوب شود و برآورد وزرات بهداشت این است که طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در صورت تصویب و اتمام کار کارشناسی تحت طرح مبتنی بر عملکرد بهتر می‌تواند زحمات پرستاران را پوشش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اشاره به این که طرح مبتنی بر عملکرد در مورد ساده‌ترین نیروی دانشگاه تا مدیران ارشد آن اجرا می‌شود گفت: ما اعتقاد داریم که این طرح نواقصی دارد و آنها را به وزارت مطبوع اعلام داشته‌ایم ولی قسمت اعظمی از انتقادات صورت گرفته توسط پرسنل ناشی از عدم شناخت آنان از این طرح است که با طرح سوال از طرف این عزیزان و شفاف‌سازی مدیران اجرایی تا حدودی این مشکل بر طرف شده است.

وی تاکید کرد: برخی از انتقادات پرسنل پرستاری به حق است و ما هم آنها را قبول داریم که از آن جمله می‌توان به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، تفاوت پرداخت بین بخش‌های مختلف بیمارستان اشاره کرد که این مشکلات مکتوب به وزارتخانه ارسال شده است و به زودی برای آن چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی در مورد شایعاتی مبنی بر دریافت کارانه‌های 200 میلیونی تومانی از سوی برخی از پزشکان اظهار کرد: اصلا چنین اختلاف فاحشی که شایعه شده است وجود ندارد البته بین بخش‌های مختلف بیمارستانی که در دو دسته کم درآمد و پر درآمد تقسیم می‌شوند، فاصله بین کمترین درآمد و بیشترین درآمد حدودا 5 برابر است. که البته در این طرح دیده شده است که 2 و نیم درصد از درآمد اختصاصی بیمارستان را جهت پرداخت به پرسنل بخش‌های کم درآمد بیمارستان در نظر گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن اشاره به نقش سازنده آیت الله مکارم شیرازی در بحث خیرین استان و سفر آخر هفته وزیر بهداشت به استان قم گفت: سفر دکتر هاشمی به منظور برگزاری نشست هم اندیشی خیرین سلامت استان در محضر آیت الله مکارم شیرازی صورت می‌گیرد و امیدواریم در این جلسه بسیار مهم سیاست‌گذاری‌های کلان را با توجه به نیاز روز کشوردر مورد مراکز خیرساز داشته باشیم.

 

کد خبر : ۲۸۹۰۴۶