خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر خبر داد

پرداخت تسهیلات صندوق بیمه کشاورزان به طرح‌های اقتصاد روستایی

فرماندار قائم‌شهر از پرداخت تسهیلات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به طرح‌های اقتصاد روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از قائمشهر ، مهدی محمدی، بعدازظهر امروز در نشست با دهیاران و بخشدار بخش مرکزی قائم شهر با بیان اینکه بحران اصلی امسال کم‌آبی است اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان قائم شهر در مقایسه با سایر شهرستان‌های مازندران از وضعیت بهتری برخوردارست.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر،افزود: دولت مصمم است تا این کار انجام شود و ما در مازندران پایلوت هستیم و هنوز هیچ شهری در استان این طرح را اجرا نکرده است.

فرماندار قائم شهر به اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و دریافت تسهیلات اشاره کرد و افزود: این تسهیلات به منظور ایجاد تکمیل و توسعه انواع فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی پرداخت می‌شود و اولویت پرداخت تسهیلات به روستاییان،  به ویژه ساکنان محلی منطقه‌ای‌ست.

وی ادامه داد: نرخ سود پرداختی به طرح‌های غیر مشارکتی 10 درصد است و این طرح‌ها در صورتی از تسهیلات برخوردار می‌شوند که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از نیروهای محلی انتخاب کنند و آثار اجرای طرح در منطقه ملموس بوده و به اقتصاد خانواده کمک کند.

محمدی بیان کرد: طرح‌های مشارکتی با کل حجم سرمایه‌گذاری حداقل 4 میلیارد ریال و طرح‌های غیر مشارکتی با کل حجم سرمایه‌گذاری حداقل 2 میلیارد ریال مشمول استفاده از ضوابط هستند.

فرماندار قائم شهر اظهار کرد: تسهیلات بنابر پیشرفت در کار پرداخت می‌شود و ضمانت آن ارائه کارت یارانه متقاضیان به بانک عامل است.

وی گفت: طرح‌هایی که موفق به صادرات محصول شوند به ازای هر 25 درصد صادرات در سال به مدت 3 ماه به سقف زمان بازپرداخت تسهیلات اضافه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر : ۲۸۸۷۹۱