خبرگزاری کار ایران

فعالیت 80 نجات غریق در سواحل ساری

فرماندار ساری گفت : در راستای ارتقای کیفیت طرح دریا و امنیت و آرامش شهروندان و مسافران 80نجات غریق در سواحل ساری فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری ، جواد واحدی درسومین جلسه طرح دریا و نشست با پلاژداران و مجریان طرح دریا با اشاره به اینکه امینت و آرامش شهروندان از اولویت طرح دریاست، ابراز کرد: سال گذشته 50 ناجی غریق مسئولیت حفاظت از جان مسافران و شهروندان را در سواحل به‌عهده داشتند و برای امنیت بیشتر سواحل امسال 80ناجی در سواحل ساری فعالیت می‌کنند.

فرماندار مرکز استان با تاکید بر اینکه از اهداف مهم دیگر اجرای طرح دریا کاهش تخریب محیط زیست است ،خاطر نشان کرد: متاسفانه سواحل ما چهره نازیبایی از زباله دارد، مدیران پلاژ و طرح دریا در پاکیزگی و رعایت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه در راستای مشکل حمل زباله خواستار همکاری دهیاران و بخشداران با این معضل شد.

این مسئول کیفیت آب شناگاه و برخورداری از امکانات بهداشتی مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی، دوش و بهداشت محیط مناسب را جزو الزمات این شناگاه‌ها نام برد.

رییس ستاد ساماندهی سواحل ساری دریا را ظرفیت بالقوه در امر کارآفرینی و ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: در رسیدن به نقطه تعالی بهره‌مندی از دریا و سواحل باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق در فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم گام برداشت.

واحدی در ادامه به زیباسازی و ایجاد فضای سبزتاکید کرد و تصریح کرد: با گلکاری و درختکاری و ایجاد فضای سبز و زیبا سازی ورودی‌ها و خروجی‌ها، محیطی شاد و مفرح را برای شهروندان و مسافران فراهم کنید.

مسئول ارشد شهرستان ساری بر اقدام‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای امنیت اجتماعی، اخلاقی تاکید کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروی انتظامی بوده طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی فقط در راستای انجام وظیفه بلکه به صورت اعتقادی پیشگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پایبندی به حجاب و داشتن حجاب اسلامی از ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده جامعه اسلامی است. افزود: مسافران و شناگران باید بدانند جامعه ما از عرف و شعائر دینی برخوردار است که بعضا رفتار های ناشایست و بی‌عفتی را نمی‌پسندد.

فرماندار مرکز استان با تاکید بر فعالیت سه ماهه طرح دریا از هیئت بازرسی خواستار شد تا در ارائه خدمات مطلوب و قیمت‌گذاری‌ها، قیمت مواد غذایی، آب، بهداشت و نظافت، زباله نظارت داشته باشند.

این مسئول در پایان با اشاره به عدم آشنایی مسافران با محیط جغرافیایی سواحل و دریا، در راستای امنیت بیشتر و شنا در مناطق ممنوعه نصب علایم هشدار دهنده در نقاط خطر‌آفرین را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست حسن زاده بخشدار رود پی‌شمالی و هم چنین مدیران پلاژها و مجریان طرح دریا به ایراد نظرات و پیشنهادات پرداختند.

کد خبر : ۲۸۸۳۸۲