خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

فعالیت 179 مرکز ترک اعتیاد در رشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 52 درصد از مراکز ترک اعتیاد استان در رشت واقع شده‌اند، گفت: 179 مرکز ترک اعیاد در مرکز استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی آشوبی امروز در همایش تجلیل از فعالان حوزه درمان، نظارت و آموزش اعتیاد گیلان به اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر خود شخص معتاد، اطرافیان وی نیز ناخواسته درگیر مشکلات فراوانی می‌شوند.

وی پدیده طلاق را یکی از عواقب اعتیاد دانست و افزود: این پدیده شوم امروزه موجب متلاشی شدن کانون بسیاری از خانواده‌ها شده است.

آشوبی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، تصریح کرد: مقابله با اعتیاد نیازمند اراده ملی و اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد در گیلان، بیان کرد: سال گذشته این مراکز 677 بار مورد بازرسی قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 52 درصد از مراکز ترک اعتیاد استان در رشت واقع شده اند، گفت: 179 مرکز ترک اعیاد در مرکز استان فعالیت می‌کنند.

وی از 453 مورد تذکر کتبی به مراکز ترک اعتیاد گیلان طی سال 93 خبر داد و افزود: قطع و یا کاهش سهمیه دارویی از جمله توبیخ‌هایی بود که برای مراکز متخلف در نظر گرفته شد.

آشوبی به مشکل عدم وجود مراکز نگهداری معتادان در استان اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری برای رفع این مسئله هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان اظهار کرد: 43 هزار و 899 بیمار در مراکز ترک اعتیاد استان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد 1هزار و 419 نفر زن هستند.

 

کد خبر : ۲۸۷۷۰۲