خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

عزل وزیر آموزش و پرورش در شرایط فعلی می‌تواند زیان‌بار باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ضروری است و هر روز که می‌گذرد این ضرورت بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش ایلنابه نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی اسماعیل جبارزاده سه شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به این که اوقات فراغت دانش‌آموزان بحث جدیدی نیست و همه ساله برنامه‌های مرتبط با آن اجرا می‌شود، افزود: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی دارای مزیتی به نام طرح جامع اوقات فراغت است که البته این طرح نیز متناسب با شرایط فعلی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی، هم‌افزایی و تفاهم بین دستگاه‌ها را مهم خواند و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شهرداری تبریز برای در اختیار گذاشتن امکانات یکدیگر برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان شد.

جبارزاده تصریح کرد: عملکرد استان در بحث اوقات فراغت در سال گذشته قابل قبول است و باید تلاش کنیم این عملکرد در سال جاری بهبود یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بحث سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز گفت: دست آموزش و پرورش در سازمان‌دهی نیروی انسانی باید باز باشد تا بتواند از نیروهای موجود بهترین استفاده را بکند.

وی در ادامه از اداره کل آموزش و پرورش استان به خاطر اهتمام در راه‌اندازی باشگاه فرهنگیان و همچنین دو پروژه عمرانی دیگر این اداره کل، تالار معلم و اردوگاه دانش‌آموزی قدردانی کرد و گفت: این پروژه‌ها با دست خالی اما با مدیریت بهینه و با بالاترین کیفیت تکمیل شده است و امیدواریم در ارایه خدمت به جامعه فرهنگیان استان موثر باشد.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، دکتر فانی را از چهره‌های خدوم آموزش و پرورش و فردی از جنس معلمان و فرهنگیان دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش در مدت فعالیت دولت یازدهم جهت‌گیری درستی در جهت اهداف خود داشته و کارهایی که در این دوره انجام شده نسبت به دوره‌های گذشته فوق‌العاده قابل توجه بوده است؛ از جمله این که اعتبارات آموزش و پرورش 10 درصد بیشتر از رقم مصوب اختصاص یافته است.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی هم خدمات بزرگی در دوره مدیریت جدید آموزش و پرورش انجام شده است که قطعا اطلاع‌رسانی آنها مردم استان را خوشحال می‌کند.

جبارزاده، ایجاد فضاهای آموزشی در شهر جدید سهند را یکی از خدمات بزرگ آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: این کار با همت و تلاش شبانه‌روزی در مدت زمان کمی انجام شد، اما متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی از آن صورت نگرفت و زحمات مجموعه آموزش و پرورش مغفول ماند.

وی با تاکید بر این که نمایندگان باید به عملکرد آموزش و پرورش منصفانه نگاه کنند، گفت: عزل وزیر در شرایط خاص فعلی که زمان برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی آینده است می‌تواند زیان‌بار باشد، با این حال نتیجه آرای نمایندگان ملت خیر و صلاح خواهد بود.

اسماعیل جبارزاده  همچنین بر ارایه مباحث آموزشی پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد.

در این جلسه گزارشی از برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان ارایه و تصویب شد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان همه ساله قبل از آغاز برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، فهرست ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای اجرای این برنامه‌ها اعلام کنند.

کد خبر : ۲۸۵۹۳۱