خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مشهد:

فعالیت 200 هزار واحد صنفی در استان خراسان رضوی

رئیس اتاق اصناف مشهد از فعالیت 200 هزار واحد صنفی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود بنانژاد با بیان اینکه 27 اتاق صنفی از شهرستان‌های مختلف استان فعالیت و امور صنوف مختلف استان رادر اصناف مشهد ساماندهی می‌کنند اظهار کرد: 120  هزارواحد صنفی در شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند که در قالب 106 اتحادیه بطور مستقیم زیر نظر اتاق اصناف نظارت می‌شوند.

وی افزود: در ماده 27و 28 قانون نظام صنفی برای افرادی که فاقد پروانه کسب هستند مجازاتی پیش یینی شده است که از سوی واحد اجرائیات پیاده می‌شود و در سال گذشته بیش از 13 هزار اخطار توزیع شده و  همچنین بیش از 5 هزارو 285 واحد پلمپ و یک هزار و 838واحد تخلیه  ملک صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه ماهه اول سال آمار تخلفات نظام صنفی بسیار کاهش دارد گفت در سه ماهه اول امسال نسبت به سنوات گذشته تخلفات بویژه در اخطار پلمپ کاهش داشته است.

در ادامه کاشفی نائب رئیس اتاق اصناف مشهد از برگزاری سه نمایشگاه بهاره ، پائیزه و طرح ضیافت بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت و معدن و تجارت در طول سال خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه به سود اصناف نیست و تنها هدف فروش فوق العاده است .

وی با بیان اینکه بسیاری از واحد های صنفی مالیات قطعی دارند و برای ارائه اظهار نامه نیاز به توافق نامه سال قبل ندارند گفت اتحادیه‌ها از جمله بخش‌های هستند که همواره مالیات خود را به همراه درصد افزایش آن به موقع پرداخت می‌کنند.

محسن خاوری نائب رئیس دوم اتاق مشهد نیز با بیان اینکه مشکل صنعت در اقتصاد ما نبودن قیمت واقعی کالاهای مصرفی با قیمت تمام شده است  گفت: درصد سود مجاز یک واحد صنفی بر اساس فاکتور خرید تعیین می‌شود و قیمت درج شده روی کالا واقعی نیست و با قیمت تمام شده متفاوت است و از این رو سازمان صنعت و معدن بدنبال حذف قیمت درج شده بر روی کالاست.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری اعضای صنوف قلیان در اولویت واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات قرار دارد گفت: فرصتی به این اعضا داده شده است تا با استفاده از تسهیلاتی اعطایی نسبت به تغییر رسته خود اقدام کنند.

کد خبر : ۲۸۵۳۶۸