خبرگزاری کار ایران

ساخت وسازهای غیرمجاز، باعث افت سطح آب ساوجبلاغ شده است

فرماندار ساوجبلاغ از نصب اجباری "بنر ساخت وسازهای غیرمجازتخریب می‌شود"، در مقابل همه بنگاه‌های معاملاتی املاک در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساوجبلاغ، پالیزگیر افزود: براساس بخشنامه اتاق اصناف شهرستان ساوجبلاغ، نصب این بنرها اجباری‌ست و واحدهایی که از انجام این کار امتناع کنند نسبت به پلمپ آن واحدصنفی اقدام خواهد شد.

وی در ادامه، با بیان اینکه افت سطح آب دراین شهرستان ریشه در ساخت وسازهای بیش ازحد و غیرمجاز دارد گفت: ساخت وساز در اراضی کشاورزی موجب افت سطح آب و نابودی زمین‌های کشاورزی شده و ما در مقابل افراد سودجو که از این طریق مبادرت تصرف منابع ملی می‌کنند برخورد جدی خواهیم داشت.

پالیزگیر تصریح کرد: مشاوران املاکی که مرتکب تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند، پلمپ و نسبت با ابطال مجوز کسب آنان اقدام شده و مجوز فعالیت آنان به افراد دیگری که متقاضی در نوبت هستند، اعطا خواهد شد.

فرماندارساوجبلاغ تعداد مشاوران املاک در این منطقه را 1025 واحد بیان کرد و گفت: تعداد این واحدها که تعدادی هم غیر مجاز فعالیت دارند حتی از سوپرمارکت‌های فعال هم بیشتر است.

وی از افرادی که تمایل به ساخت ویلا در مناطق خوش آب وهوا در این منطقه دارند، خواست در روستاهایی همچون زعفرانیه،طاووسیه،افشاریه،درخشانیه،اقدسیه وجهان ویلا که مجوز ساخت بنا از طریق دهیاری صادر می‌شود، اقدام به ساخت وساز مجاز کنند.

کد خبر : ۲۸۵۱۶۸