خبرگزاری کار ایران

استان زنجان فاقد جرایم سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده است

رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: این استان فاقد جرایم سازمان یافته وبرنامه‌ریزی شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان جعفر گل‌محمدی، رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حساسیت و مسئولیت دستگاه قضایی امنیت مردم است گفت: مردم  در سایه این امنیت می‌توانند  به حوزه‌های دیگر زندگی خود بپردازند.

گل‌محمدی، از اجرای حکم برخی اخلال‌گران در زمینه آسیب‌های اجتماعی در یکی از روستاهای زنجان  و شهرستان ابهر اظهار کرد:  افرادی در زمینه قاچاق مواد مخدر به دار مجازات آویخته شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، موضوع منابع طبیعی دراستان زنجان را حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: خرید و فروش اراضی ملی غیر قانونی است.

وی با اشاره به تغییر کاربری و خرید وفروش زمین‌ها افزود: همه افراد خاطی دراین زمینه محاکمه خواهند شد.

گل‌محمدی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در این زمینه مبنای اساسی ما است افزود: این موارد و تغییر کاربری‌های اراضی ملی و طبیعی فاقد سود اقتصادی است.

وی ، یکپارچه کردن اراضی را مهم ارزیابی کرد وگفت: تخریب کنندگان منابع طبیعی بزودی مجازات می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به صرف مبالغی هنگفت از  سرمایه‌های مردم استان در باغ شهر ها و تغییر کاربری‌های اراضی گفت:در این راستا با افراد خاطی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان،  با اشاره به اینکه زندانیان محکوم به اعدام امکان مرخصی ندارند، بلکه خانواده‌هایشان به ملاقات آنها می‌آیند، اضافه کرد: دو نهاد مردمی فاقد وابستگی ملی انجمن حمایت از زندانیان و مجموعه ستاد دیه استان دارای اقدامات مطلوب در این راستا هستند.

 گل‌محمدی، با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان ، "برترین انجمن در سطح کشور بوده است ، گفت: این انجمن سالانه 10-8 سبد غذایی را در دسترس خانواده‌های زندانیان،  هدایا و عیدی و کمک هزینه تحصیلی در آغاز سال تحصیلی به خانواده‌های زندانیان  پرداخت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، از کمک به 300نفر از زندانیان استان خبر داد وگفت: آمار واقعی تعداد پرونده‌ها ثبت بعد از  انجام می‌گیرد.

گل‌محمدی ادامه داد: 31 هزار و 790 فقره پرونده رسیدگی داشتیم 130 هزار 172 پرونده وارده بوده است که در مجموع 72هزار و 976 فقره آمار واقعی پرونده‌ها دراین زمینه بوده است.

وی با اشاره به پرونده‌های قابل سازش بالغ بر 53 درصد را در بر می‌گیرد افزود: در مجموع پرونده‌های قابل سازش دارای وضعیت مطلوب بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به 10 جرم اول در زمینه‌های  مختلف مثل ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید سرقت و نگهداری مواد مخدر و دعوای حقوقی،  افزود: بیشترین آمار را  زندانیان جرائم مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

گل‌محمدی، با بیان اینکه استان زنجان فاقد جرایم سازمان یافته و برنامه ریزی شده است،ادامه داد: 70-60درصد قضات برای آموزش در مقطعی در روستاها مستقر می‌شوند و بیشترین محوریت نیز در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی بر عهده برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مد نظر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه هیچ گروهی در جامعه مصون از خطا نیستند، اظهار کرد: در بحث تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی هیچ فرقی بین نهادهای دولتی و افراد حقیقی و حقوقی نیست.

درادامه این نشست خبری مظفری، دادستان کل استان زنجان نیز با اشاره به اینکه  قانون آیین دادرسی که بزودی در کشور اجرایی می‌شود، اظهار کرد: دراجرای این قانون شاهد تغییر وتحولات و مزایایی قانونی در این حوزه خواهیم بود.

مظفری با بیان اینکه رعایت و حفظ حقوق و آزادی‌های فردی دراین قانون مهم و اساسی شمرده شده است، افزود: هدف ایجاد آرامش و امنیت برای مردم در جامعه و در نظرگرفتن  جرایم موثر برای افراد خاطی در جامعه است.

کد خبر : ۲۸۵۰۳۶