خبرگزاری کار ایران

بازداشت 11 نفر در پی فساد مالی در شهرداری سنندج

شهردار سنندج از پیگیری قضایی عاملان فساد مالی شهرداری و بازداشت 11 خبر داد.

چندی پیش بحران فساد مالی و اختلاس در شهرداری سوژه رسانه‌ها شد و در پی آن شهردار سنندج از این فساد و اختلاس پرده برداشت.

کامیاب شادمان در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد پرداخت حقوق به افراد غیرشاغل در شهرداری، گفت: این اقدام از سوی برخی پرسنل و حسابداری صورت گرفته که اسناد آن بیرون کشیده شده تا اینکه منجر به دستگیری وبازجویی از آنان شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات و سوء برنامه‌هایی از سنوات گذشته در بخش مالی شهرداری ایجاد شده بود، افزود: پس از انتصابم به عنوان شهردار ابتدا موضوع و مباحث مالی را پیگیری کرده و اطلاعات و مستندات لازم در این خصوص را در اختیار مراجع ذیربط جهت پیگیری قضایی قرار دادم.

وی ادعای یکی از اعضای شورا مبنی بر تعداد 800 نفری این حقوق‌بگیران غیر شاغل راتکذیب کرد و گفت: چنین رقمی با عقل سازگار نیست و با افراد دخیل در این جریان برخورد قضایی شده و مورد حمایت شورای شهر قرار گرفتیم.

شادمان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر تعداد افراد جذب شده از سوی شورای شهر گفت: جذب افراد معرفی شده از سوی شورای شهر طبیعی است اما در سال 94 بیشتر منابع انسانی را تعطیل کرده و نسبت به این موضوع مقاومت کرده‌ایم.

شهردار سنندج همچنین در پاسخ به ساماندهی و تعدیل نیروی انسانی شهرداری اظهار کرد: برای ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری برنامه‌های جدیدی داریم و شاخصه‌های آن تعریف شده است.

تخلفات گسترده در شهرداری سنندج وجود دارد

چندی پیش رئیس شورای اسلامی استان کردستان در نشست خبری خود با خبرنگاران استان اظهار کرد: با همکاری اعضای شورای شهر سنندج متوجه شدیم از سال‌های گذشته تخلفات و کم‌کاری‌های زیادی در سیستم شهرداری در حال انجام است که واریز شدن حقوق به افرادی که نیروی شهرداری محسوب می‌شدند اما وجود خارجی نداشتند و جابه جای اعتباراتی که زمینه صرف و تخصیص آن مشخص نبود نمونه این موارد بود که با هماهنگی با نهادهای ذیربط متخلفان شناسایی و دستگیر و مشکلات تا حدود زیاد برطرف شده است.

زهرا آوجیان اظهار کرد: بی‌توجهی به مصوبات شورا و اجرایی نشدن برخی از مصوبات توسط شهردار، استفاده نکردن از مدیران کارآمد و توانمند، استفاده از یک مدیریت مشخص در بخش‌های شهرداری و فقط جابه جایی کردن آنان، استفاده از مدیران کم‌توان، نامشخص بودن هزینه کرد اعتبارات فرهنگی و تغییر کاربری زمین‌های خارج از محدوده و برخی دلایل دیگر سبب شد که شهردار سنندج در جلسه‌ای که در بهمن ماه سال گذشته بود مورد سوال واقع شود که شورا قانع نشدند و جلسه به مرحله‌ای دیگر کشیده شد.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه کمتر از دو هفته پیش بود که جلسه دوم سوال از شهردار برگزار شد که همچنان برخی موضوعات و سوالات در آن جلسه مانند عدم ساماندهی نیروهای شاغل در شهرداری سنندج، عدم رعایت عدالت در تخصیص هزینه‌ها، چگونگی هزینه کرد حوزه‌های فرهنگی، عدم استفاده از تخصص‌گرایی مدیران، عدم اجرای اتوماسیون اداری و بایگانی الکترونیکی به صورت کامل در شهرداری مطرح شد و به نهایتاً با تصویب و رای یک سوم اعضاء نتیجه به استیضاح شهردار گرفته شد.

آوجیان گفت: در جلسه آخر (جلسه استیضاح) نیز که دو سه روز پیش برگزار شد بیشتر اعضا رای به برکناری وی صادر نکردند و کامیاب شادمان در سمت خود ابقاء شد.

کد خبر : ۲۸۴۳۰۴