خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز:

30 درصد از فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی کشور بیکارند

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با بیان اینکه 30 درصد از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند، از برنامه‌ریزی چشم‌انداز سال 1404 برای تامین 20 درصد از تولید ناخالص ملی توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، عطاءالله ربانی با بیان این مطلب در مراسم جشن دوسالگی حضور مردم در انتخابات خرداد 93 در سالن نژاد فلاح کرج با اشاره به پاره‌ای از اقدامات صورت گرفته در حوزه علم و فناوری کشور گفت: برآورد ما این است که در سال ۹۴ تعداد ۲۰۰ شرکت‌ متقاضی برای پذیرش در پارک علم و فناوری استان البرز باشند.

 وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و با بیان اینکه در ارائه تعداد مقالات رتبه خوبی در میان سایر کشورها داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر مقالاتی که توسط افراد تهیه می‌شود کاربردی نیستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز در ردیف اولین استان‌هایی است که در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های مناسبی برداشته شده است، بیان کرد: پارک علم و فناوری البرز از سال 87 تا 92 تنها 7 شرکت دانش بنیان را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه از سال 93 به بعد با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با پتانسیل موجود در استان این آمار به 40 شرکت دانش بنیان رسیده است، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال 94 نیز این آمار به 55 شرکت ارتقاء پیدا کرده است.

ربانی خاطرنشان کرد: 120هزار دانشجو، 50 مرکز آموزش عالی و مرکز آموزشی و پژوهشی و 3هزار و500 نفر عضو هیئت علمی این امید را به ما می‌دهد تا در استان البرز کمبود شرکت‌های دانش بنیان را جبران کند.

وی، با اشاره به اینکه برآورد ما این است که در سال 94 تعداد 200 شرکت‌ متقاضی برای پذیرش در پارک علم و فناوری باشند، گفت: تعداد شاغلان مستقر در پارک علم و فناوری البرز 400 نفر است که به صورت مستقیم در 40 شرکت دانش بنیان استان حضور دارند و حدود 2هزار و 750 نفر نیز به صورت غیرمستقیم با این شرکت‌ها ارتباط دارند.

کد خبر : ۲۸۳۹۷۴