خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مطرح کرد

لزوم برنامه‌ریزی اصولی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در البرز

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بر ضرورت برنامه‌ریزی اصولی و صحیح در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، به نقل از روابط عمومی اتاق البرز "رحیم بنا مولایی" با اشاره به رفع احتمالی تحریم‌ها افزود: تدوین یک برنامه مدون در جهت هدایت سرمایه‌گذاران در یک بستر عقلانی و در چارچوب منافع ملی وظیفه هر یک از دستگاه‌ها و نهاده‌ها است که باید به تناسب وظایف قانونی خود نسبت به ارائه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در جهت تسهیل و هدایت این حوزه‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: هدف کشورهای صنعتی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران نفوذ به بازار هدف، منابع طبیعی و زیر زمینی، دسترسی به نیروهای متخصص، ترغیب شرکای ایرانی و استفاده از مشوق‌ها است.

بنا مولایی، توسعه صنایع نوین، انتقال فناوری نو و هایتک و حضور در زنجیره تجارت جهانی از جمله  اولویت برنامه‌های زیر بنایی توسعه اقتصادی کشور درآینده برشمرد.

بنا مولایی افزود: تربیت نیروی متخصص در جهت ترویج آداب مذاکرات تجاری با طرف‌های خارجی نقش مهمی در هدایت سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی مشروط بر این است که علاوه بر انتقال تکنولوژی روز به کشورمان برای صادرات در بازارهای بین المللی همکاری لازم صورت پذیرد .

بنا مولایی ادامه داد: نباید سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفاً دیدگاه‌های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تورهای راهنمای سرمایه‌گذاری خارجی و بازدید از بنگاه‌های کوچک و متوسط افزود: ایجاد بانک دقیق اطلاعات جامع اقتصادی و شناسایی مسیر سرمایه‌گذاری دراستان لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذار باید با بروکراسی، بازگشت سرمایه، وضعیت فرهنگی، قوانین مالیاتی، تاسیس شرکت‌ها و تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران و همچنین مقررات و محدودیت‌های حقوقی و بازرگانی آشنا شود که این امر می‌تواند دید وسیع‌تری را در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گزاران ترسیم کند.

رییس اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور باید از طریق مراجع خاص نسبت به سلامت و صحت و سقم سرمایه‌گذاران اطلاعات لازم را کسب تا از مفاسدی همچون پول شویی و فروش دستگاه2های دست چندم جلوگیری شود.

کد خبر : ۲۸۳۵۲۳