خبرگزاری کار ایران

اعزام هیات‌های تجاری استان البرز به خارج از کشور

مدیرکل دفتراقتصادی و هماهنگی امور بین الملل استانداری البرز، از اعزام هیئت‌های تجاری استان البرز به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، صمد بهزاد با بیان این مطلب در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی البرز گفت: اعزام هیات‌های تجاری از البرز، به کشورهای هند، آذربایجان، ترکمنستان و عراق برای تبادل نقطه نظرات کارشناسی و اقتصادی از  برنامه‌های ویژه اداره کل اقتصادی و هماهنگی امور بین الملل استانداری البرز درسال جاری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث نمایشگاه دائمی بین المللی دراستان البرز با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود دراین استان از سال 89 دغدغه و مطالبه‌ای دیرین، برای سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی بوده است بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت اقتصادی و صنعتی البرز ساخت و بهره‌برداری از نمایشگاه دائمی بین المللی است، بررسی‌های علمی دراین زمینه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی در البرز لزوم احداث هرچه سریعتر این نمایشگاه دائمی را دوچندان می‌سازد.

بهزاد گفت: براین اساس مناطقی که در البرز دارای ویژگی‌های خاص از جمله سهولت دسترسی هستند را شناسایی و در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی در ادامه از پیشنهاد جانمایی شش منطقه برای احداث نمایشگاه دائمی بین المللی این استان خبرداد و گفت: کارهای مطالعاتی در خصوص این مناطق که بین تهران و کرج واقع شده‌اند، در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به توان و ظرفیت بالای صنعتی البرز، به واسطه وجود 13 درصد صنایع کشور دراین استان، خاطرنشان کرد: احداث نمایشگاه دائمی بین المللی استان البرز با محوریت بخش خصوصی و سازمان همیاری شهردارها و دهیاری‌های استان البرز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی‌ست، مقرر شد جلسه‌ای با محوریت صنعت و معدن و تشکل‌های بخش خصوصی اتاق بازرگانی تعاون و سازمان همیاری شهرداری و مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌اللملی استان تشکیل و در خصوص نحوه مشارکت و جانمایی زمین تعیین تکلیف و نتیجه در جلسه بعدی کارگروه مطرح شود.

کد خبر : ۲۸۲۸۵۶