خبرگزاری کار ایران

اتباع غیرمجاز درواحدهای صنفی هرمزگان شناسایی می‌شوند

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی هرمزگان، از شناسایی اتباع غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: گشت‌های مشترک به منظور شناسایی اتباع غیرمجازدر هرمزگان انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد علی سلیمی سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال اولین گشت مشترک با همکاری فرمانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و پلیس اتباع خارجی در بازرسی از 18 واحد صنفی انجام و یک مورد کارفرمای متخلف نیز جریمه شد.

وی، با اشاره به وجود نیروی جوان آماده به کار در استان هرمزگان، ادامه داد: این اداره کل می تواند با همکاری سایر نهادها علاوه بر برخورد و جریمه واحدهای صنعتی و صنفی متخلف، نیروی بیکار در استان را جایگزین اتباع غیرمجاز کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: به حضور اتباع خارجی غیرمجاز در فرصت های شغلی با جدیت رسیدگی می شود زیرا فرصت های شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد.

استاندار هرمزگان شهریوماه 93 به هنگام معرفی مدیرکل جدید امور اتباع مهاجرین خارجی نیزگفته بود: اتباع غیرقانونی هزینه های بسیاری را برای استان به همراه دارند که لازم است با برنامه ریزی مناسب در این زمینه چاره اندیشی شود.

جاسم جادری همچنین بر لزوم ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: اتباع بیگانه غیرمجاز حق ورود و اقامت در استان هرمزگان را ندارند و این در حالیست که شاهد ورود سرریز اتباع بیگانه از سایر استان ها به هرمزگان هستیم.

مسوولان استان تاکید دارند باتوجه به ممنوعیت سکونت، اشتغال و تردد تبعه بیگانه در استان، دستگاه های مرتبط برای شناسایی تبعه غیرمجاز و انتقال آنها باید تلاش ویژه کنند.

 

کد خبر : ۲۸۲۶۸۵