خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد البرز تاکید کرد:

کارت خبرنگاران سایت‌های بدون مجوز صادر نمی‌شود

مدیر کل ارشاد البرز با اشاره به تفویض اختیار صدور کارت خبرنگاری به استان‌ها، از عدم صدور این کارت برای سایت‌های بدون مجوز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی خبرنگاران، افزود: ساماندهی جدی مجموعه خبرنگاران البرز، در دستور کار اداره قرار دارد.

حسینی کاشانی، بر لزوم اقدام سریع سایت‌های بدون مجوز در البرز، برای اخذ مجوز از اداره کل ارشاد استان به منظور استفاده از حمایت‌ها و مزایای مختلف تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه  فقط 10 سایت خبری در استان مجوز دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر ما خبرنگارانی که در این سایت‌های بدون مجوز فعالیت می‌کنند، خبرنگار نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ،با بیان اینکه این استان، با توجه به حجم بالای مهاجرت و رشد جمعیت، به شدت دچار کمبود زیرساخت‌های فرهنگی‌ست، استفاده و بکارگیری بخش خصوصی را در توسعه فرهنگ استان ضروری دانست.

وی، با اشاره به مساعدت‌ها و کمک‌های مردمی خیرین فرهنگ دوست استان، در طول یک سال و نیم گذشته، از راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران، در البرز خبر داد.

 افزایش بودجه‌های عمرانی ارشاد البرز

حسینی کاشانی، با بیان اینکه بودجه 700 میلیون ریالی سال 92 اکنون به 10 میلیارد ریال رسیده است، افزایش چشمگیر بودجه عمرانی فرهنگ و ارشاد استان را طی حدود یک و نیم سال گذشته، از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی هنری البرز اعلام کرد.

وی، تعمیر و تجهیز تئاتر شهر، افتتاح پلاتوی ساوجبلاغ، ارایه امکانات مناسب به اهالی تئاتر فردیس را از جمله اقدامات محل بودجه عمرانی اداره متبوع خود اعلام کرد.

26 برنامه فرهنگی هنری ملی و استانی در البرز برگزار می‌شود

وی، با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه فرهنگ و هنر البرز افزود: در صورت تامین اعتبار، اجرای پنج برنامه ملی برای استان پیش بینی شده که برگزاری المپیاد ملی هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور، جشنواره ملی نهضت کتابخوانی حکمت‌های رضوی، جشنواره شعر انجمن‌های ادبی کشور، از جمله این برنامه‌هاست.

وی، از برگزاری همایش ملی خوشنویسی با محوریت شهرستان طالقان در شهریور و در اسفند امسال خبر داد.

وی همچنین، برگزاری اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی شمس آل احمد را از دیگر برنامه‌ها و همایش‌های ملی که تاپایان سال در استان برگزار خواهد شد اعلام کرد.

وی در ادامه همایش مهدویت با محوریت بنیاد مهدویت در دی ماه،همایش آثار فرهنگی قرآنی قدمای استان البرز با محوریت اشتهارد، برگزاری نمایشگاه قرآن وعترت در ماه مبارک رمضان، سوگواره وفا با محوریت مشترک نظرآباد و ساوجبلاغ در آبان ماه، جشنواره هنرهای تجسمی با محوریت شهرستان فردیس در شهریور ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری استانی تا پایان امسال است.

کاشانی ، برگزاری جشنواره تئاتر استانی در نیمه اول شهریور ماه در کرج ، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه اعتیاد با محوریت انجمن سینمای جوان در دی ماه و همچنین برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در کرج تا پایان مهرماه سال‌جاری را دیگر از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

کد خبر : ۲۸۰۸۹۷