خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

صنایع آی تی و برق موجب توسعه زنجان می‌شوند

استاندار زنجان گفت: برای تحقق سیاست‌های دولت در زنجان و رونق اقتصادی باید صنایع آی تی و برق به عنوان محورهای توسعه استان مورد تاکید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز، در جلسه شورای اداری، افزود: تقویت همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبری است و به جهت داشتن سال سخت از لحاظ اقتصادی، حل مشکلات جز با همدلی و همزبانی می‌سر نیست.

استاندار زنجان، به سفر رئیس جمهور به استان زنجان و تاکیدات دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: استان زنجان سمبلی برای همدلی مردم و مسئولان کشوراست.

انصاری، به تقویت این روحیه در بین مردم استان اشاره کرد و افزود: همدلی بین مدیران و روحانیون نوید بخش حل شدن بسیاری از مشکلات استان است.

مقام عالی دولت در استان، به رویکرد اصلی دولت در سال جاری و ایجاد رونق در اقتصاد کشور و فرصت‌های شغلی جدید اشاره کرد و ادامه داد: اصلیترین ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مرتفع کردن موانع در تحقق رونق اقتصادی است.

وی تسهیل روند کسب و کار و حل معضل بیکاری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه در مقوله بودجه سال دشواری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اولویت‌های دولت در تامین هزینه‌ها، پرداخت یارانه هاست که بخش قابل توجهی از مردم در مصرف آن حساب باز کرده‌اند.

انصاری اولویت دوم دولت را پرداخت هزینه‌های جاری و به صورت خاص حقوق و مزایای کارکنان به عنوان مجموعه‌ای که برنامه‌های توسعه‌ای دولت را جلو می‌برند، عنوان کرد و گفت: اولویت سوم پرداخت منابع فعالیت‌های عمرانی است.

استاندار زنجان اضافه کرد: صرفه جویی و رعایت منابع مالی در دستگاه‌ها و بستن منافذی که به فساد مالی منجر می‌شود باید مورد تاکید مدیران قرار گیرد.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان استانی که قابلیت تبدیل به قطب برق و آی تی دارد و توسعه این بخش به عنوان محور توسعه استان مطرح است.

این مقام مسئول در استان به ضرورت تعامل وزارت ارتباطات و مدیران مربوطه برای احیاء این محور توسعه اشاره کرد و گفت: تاکنون صنایع معدنی و کشاورزی تنها محورهای توسعه استان مطرح بوده و به دیگر قابلیت‌های استان توجه چندانی نشده است.

به گفته انصاری، استان زنجان در بحث بیکاری پایین‌تر از نرخ میانگین قرار گرفته است ولی آینده نگران کننده‌ای داریم و اگر امروز برای جایگزین کردن محورهای توسعه و اشتغال فکر نکینم با انبوهی از بیکاران مواجه خواهیم شد.

وی به پیشینیه خوب استان زنجان در حوزه برق اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۲. ۹ درصد صادرات صنایع الکترونیکی از سوی استان زنجان بوده است.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود خاطر نشان شد: استان زنجان یکی از معتبر‌ترین مراکز آموزش برق و الکترونیک استان است که می‌توان با برنامه ریزی در این حوزه محور برق را مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر : ۲۷۸۶۴۴