خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سهم برخورداری مازندران از داروی خاص کم است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۴۳

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمبود داروهای خاص را از جمله دغدغه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانست و تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی در بحث بیماران دسترسی نداشتن به داروی‌های خاص است که دریافت سهمیه این دارو‌ها نسبت به استان‌های دیگر با توجه به تراکم جمعیت آن کم است.

به گزارش ایلنا، محمد آزاد بخت در نشست خبری با اصحاب رسانه ازبرگزاری همایش غذا و دارودر استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این همایش به مدت دو روز با حضور دکتر دیناروند معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو و معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشوربه میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با محوریت برنامه‌های غذا و دارو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش غذا، دارو، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، مکمل و تجهیزات و ملزومات پزشکی اهم فعالیت‌های و برنامه‌های این همایش محسوب می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از محورهای مهم در این همایش را بحث ایمنی و سلامت برنج اعلام کرد و ابراز داشت: مازندران در ارتقاء ایمنی برنج و سلامت آن نقش بسزایی داشته است.

آزادبخت نکته مهم ایمنی محصولات غذایی را کیفیت مواد اولیه برشمرد و گفت: کیفیت و سلامت مواد غذایی از جمله مباحث مهمی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.

وی ساماندهی عرضه شیر خشک را یکی دیگر از برنامه‌های این همایش اعلام کرد و اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این همایش ارائه می‌شود.

آزادبخت در ادامه به ارائه کنندگان خدمات وطب و ستنی و عطاری‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیری و ساماندهی عطاری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این همایش محسوب می‌شود.

وی افزود: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا میزان دریافتی این دارو‌ها نسبت به جمعیت و میزان تقاضای آن دراستان ارتقاء پیدا کرده و آن ۱ درصدی که هم اکنون سهمینه مازندران است افزایش پیدا کند.

آزادبخت در ادامه به تجویز داروی دگزامتازون از سوی پزشکان به بیماران شد وابراز داشت: تجویز و مصرف این دارو برای افراد زیان آور بوده و به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه همه فرآورده‌های غذایی باید دارای برچسب یا چراغ راهنمای مواد غذایی باشند، گفت: برچسب یا چراغ راهنما ی مواد غذایی از ۵ قسمت میزان کالری، چربی، قند، نمک و اسید چرب ترانس را شامل می‌شود تا خریدار بتواند با آگاهی کامل از دارا بودن این برچسب آن را خریداری کند.

آزادبخت از غیر بهداشتی بودن ۹۰ درصد از مواد آرایشی وبهداشتی در بازار خبر داد و اظهار داشت: بیشتر این لوازم از طریق تبلیغات ماهواره‌ای یا از شرکت‌های نامعتبر خریداری و به بازار عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز