خبرگزاری کار ایران

جوناپایدار برای آذربایجان شرقی در پنج روز آینده

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۷۲

بررسی نقشه‌های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی پنج روز آینده از روز دوشنبه 21 الی 25 اردیبهشت ماه برای استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی حاکی است که گذر امواج فرعی سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد(گاهی نسبتاً شدید(، غبار محلی ، رگبار باران و رعد و برق خواهدگردید که تا اواخر هفته به طور متناوب تداوم خواهد داشت. ضمناً احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست.

البته وزش باد نسبتاً شدید و پدیده گردو غبار برای روز سه شنبه و روزهای پایانی هفته پیش بینی می شود.

بر این اساس برای روز دوشنبه 21 اردیبهشت کمی تا نیمه ابری بعد از ظهر و شب افزایش ابر گاهی رگبارباران و رعد و برق در برخی نواحی غبار، روز سه شنبه  22اردیبهشت کمی تا نیمه ابری بعد از ظهر و شب افزایش ابر ،در برخی نواحی (به ویژه نواحی شمالی استان ) رگبار باران و رعد وبرق و در بعضی مناطق غبار ، روز چهارشنبه  23 اردیبهشت کمی تا نیمه ابری بعد از ظهر وشب افزایش ابر، در برخی نواحی ( به ویژه نواحی شمالی استان ) رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و در بعضی مناطق غبار یا مه پیش پیش بینی می شود.

همچنین در چهار روز آینده گرمترین شهر استان جلفا با حداکثر 31 درجه سانتیگراد وسراب و بستان آباد با حداقل 3درجه خنک ترین شهر استان خواهد بود.

جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای چند روز آینده های هواشناسی کشاورزی توصیه محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی به دلیل وزش باد و احتمال بارندگی؛ نمونه برداری از درختان آلوده به سپردار واوی و بررسی بینوکلری به علت نزدیک بودن زمان مبارزه ؛خودداری از ورود افراد خانواده و احشام

به ارتفاعات به علت وجود رعد و برق؛ پایش آفات سن گندم و بیماری های قارچی به ویژه زنگ گندم در مزارع غلات ؛ انجام اقدامات حفاظتی جهت مقابله با خسارات وزش باد در گلخانه ها ؛ خودداری عشایر و مرتع داران از چرایدام در مراتع ییلاقی را توصیه کرد.

همچنین توصیه شده است اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارش تگرگ از جمله آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضد تگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضد تگرگ نصب گردیده و همچنین استحکام و پوشش

گلخانه ها انجام پذیرفته و کلیه توصیه ها و روشهای کاهش اثرات تگرگ که از سوی کارشناسان مدیریت های جهادکشاورزی ارائه می شود مو به مو انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز