خبرگزاری کار ایران

انتخابات هیات مدیره مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۵۹۴

انتخابات هیات مدیره مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان شامگاه امروزپنج شنبه (17 اردیبهشت) با حضور جمعی از خبرنگاران روزنامه های محلی و خبرگزاری های استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، انتخابات هیات مدیره مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان براساس اساسنامه خانه مطبوعات و خبرگزاری ها در استان زنجان برگزار شد.

این انتخابات در راستای کمک به ارتقا کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی کشور است، برگزار شد.

حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی حرفه ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار، اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه از دیگر اهداف انتخابات هیات مدیره مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان اعلام شد.

براساس اساسنامه خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان زنجان، بدین منظور خانه مطبوعات که از این پس اختصارا خانه نامیده می شود به عنوان تشکیلاتی فرهنگی صنفی غیردولتی و غیرانتفاعی از دست اندرکاران مطبوعات و خبررسانی تشکیل می شود.

وظایف خانه مطبوعات در این اساسانامه کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی و مسئولانه رسانه ای استان با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه، استعدادیابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه های روزنامه نگاری حرفه ای، بسط و تقویت ارتباطات مطبوعات استان با دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی و سایر صنوف از وظایف هیات مدیره مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان عنوان شد.

هیات مدیره مجمع عمومی متشکل از 2 نماینده به عنوان مدیر مسئول، یک نفر به نمایندگی از خبرگزاری ها، 3 نفر به نمایندگی از روزنامه ها، یک نفر به نمایندگی از نشریات کثیرالانتشار و 2 نفر به عنوان بازرس پس از انتخاب به مدت 2 سال به عنوان هیات مدیره مجمع عمومی فعالیت خواهند کرد.

تفاوت این دوره از انتخابات با دوره های قبل براساس اساسنامه جدید خانه مطبوعات است که طی آن مدرک تحصیلی نمایندگان برای عضویت در هیات مدیره و ایجاد دیدگاه صنفی در حرفه خبرنگاری لحاظ شده است.

در این دوره از انتخابات36 نفر با داشتن بیمه خبرنگاری حق کاندید شدن در هیات مدیره و 16 نفر به عنوان سهمیه رسانه های استان حضورداشتند.

در این انتخابات احمد سلطانی، عباس محمدی و خلیل ببری به عنوان کاندیدای مدیران مسئول، حسین نجاری، یوسف ناصر، علیرضا جماعتلو و سکینه محمدی و علیرضا نقی لو به عنوان کاندیدای روزنامه نگاران استان، احمد حسنی و مسعود حسنی به عنوان کاندیدای مسئولان نمایندگی و سرپرستی، خبرگزاری "ایلنا" زهرا ملابابائی  و قنبر رسولی ازخبرگزاری فارس  به عنوان کاندیدای مدیران خبرگزاری های استان و مرتضی الیاسی، سعید مالکی و علیرضا حسنی به عنوان کاندیدای بازرسی شرکت کردند.

پس از رای گیری عباس محمدی با 21 رای و احمد سلطانی با 16 به عنوان مدیر مسئول، حسین نجاری با 26 رای، یوسف ناصری با 22 رای و سکینه محمدی با 12 رای به عنوان روزنامه نگار، احمد حسنی با 20 رای به عنوان نماینده نشریات کثیرالانتشار، قنبر رسولی با 19 رای به عنوان عضو اصلی و زهرا ملابابائی بعنوان عضو علی البدل نمایندگی خبرگزاریهای استان زنجان  و مرتضی الیاسی با 29 رای و سعید ملکی ا 22 رای به عنوان بازرس انتخاب شدند.

در پایان گفتنی است خانه مطبوعات استان زنجان همواره در طول دوره های تشکیل خود دارای مشکلاتی در حوزه صنفی اصحاب مطبوعات و رسانه بوده که امید است اهالی مطبوعات استان با برگزاری این انتخابات  به برخی مسائل اساسی در این حوزه خاتمه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز