خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان:

موزه فرش کاشان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۴۷۲

شهردار کاشان از راه‌اندازی موزه فرش کاشان در مشهد اردهال این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان، سید محمد ناظم‌رضوی، گفت: مردم ولایت‌مدار و دارالمؤمنین کاشان در روز میلاد حضرت علی (ع) افتخار دارند تا هنر دستی خود را به فرزندان این امام بزرگوار تقدیم کنند.

وی تصریح کرد: مردم کاشان نه تنها با جسم خویش گره‌های فرش عتبات عالیات را زده‌اند بلکه با عشق و محبت و حضور دل و وضو بر روی دار قالی‌ها حاضر شده‌اند و با تمام توان هنر خویش را به عرصه ظهور گذاشته‌اند.

شهردار کاشان هنر فرش دستبافت در کاشان را نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح و شناخته شده دانست و بیان کرد: با ایجاد کارگاه‌های فرش دستبافت عتبات عالیات بار دیگر این هنر در کاشان رونق گرفته است و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد زیرا بسیاری از بانوان شاغل مخارج زندگی خود را از این طریق تأمین می‌کردند.

شهردار کاشان تصریح کرد: تمام کارگاه‌های فعال فرش‌بافی عتبات عالیات به فرهنگسرای مهر شهرداری کاشان منتقل می‌شود که خود نیز فرصتی در راستای اشتغال بانوان و توجه به مشاغل خانگی مورد توجه مجمع مشورتی بانوان شهرستان است.

ناظم‌رضوی افزود: در کنار کارگاه‌های فرش عتبات عالیات، کلاس‌های آموزش فرش دستبافت نیز برگزار می‌شود تا شاهد رونق بیش از پیش این صنعت در کاشان باشیم و فرش کاشان در جایگاه تاریخی خود استوار بماند.

وی یادآور شد: در حال شناسایی یک منزل قدیمی در مشهد اردهال کاشان برای راه‌اندازی موزه فرش هستیم که انتظار می‌رود با این نمایشگاه آثار فاخر هنرمندان کاشان را جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز