خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات کشور:

خوزستان پتانسیل‌های زیادی جهت بازسازی ذخایر آبزیان دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۱۶

مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات کشور: پتانسیل‌های بازسازی ذخایر آبزیان در استان خوزستان بویژه در کپور ماهیان و ماهیان بومی سوسنگرد به میزان بالایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر کرمی راد اظهار داشت: ماهی بِنی و برزم، گونه‌هایی هستند که برای پرورش در استخرهای خاکی در کنار کپور ماهیان مطرح بوده و به لحاظ توسعه و تنوع گونه‌ای در آبزی پروری، بخش عمده‌ای از تولیدات مرکز تکثیر ماهی‌های بومی خوزستان در منابع آبی داخل استان رهاسازی می‌شود.

کرمی راد تصریح کرد: رهاسازی تولیدات مراکز تکثیر ماهی‌های بومی به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان و کمک به جامعه بهره بردار حاشیه نشین این منابع آبی انجام می‌شود.

وی افزود: بحث تکثیر ماهیان دریایی مانند صُبیتی، هامور و شانَک برای اولین بار توسط شیلات و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در سطح ملی انجام شده و به جز دستیابی به بیوتکنیک تکثیر این گونه‌ها، رهاسازی این گونه‌ها نیز در مناطق آبی در چند سال گذشته صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: به منظور پشتیبانی توسعه طرح قفس‌های دریایی در سال جاری، بخش عظیمی از تولیدات ماهی صبیتی و هامور در خوزستان انجام خواهد شد.

کرمی راد گفت: استان خوزستان در تولید ماهیان بومی آبهای داخلی حرف اول را بعد از استان‌های شمالی می‌زند.

وی افزود: در سال گذشته اعتبارات طرح بازسازی ذخایر آبزیان که طرحی ملی بوده و ویژه استان‌های ساحلی در نظر گرفته شده است ۵/۴ میلیارد تومان بود که در سال ۹۳ با همت دکتر صالحی ریاست شیلات ایران و عبدالحی معاونت توسعه آبزی پروری، اعتبارات آن ۱۰۰ درصد تخصیص یافت که برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در استان‌های جنوبی و شمالی هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز