خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

ارقام جدید محصول زیتون در اختیار زیتون‌کاران قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۳۴

وزیر جهاد کشاورزی کشور گفت: با همکاری بخش خصوصی، ارقام جدیدی از محصول زیتون در حال تکثیر بوده که برای بهره‌برداری در اختیار زیتون‌کاران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود حجتی نجف آبادی امروز در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی 50 هزار هکتار از اراضی گیلان افزود: هر ساله 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان زیر پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرد.

وی، اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در گیلان را موجب صرفه‌جویی آب زراعی و همچنین بهبود مدیریت در ارقام برنج عنوان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به ضرورت توسعه زیتون گیلان تصریح کرد: زیتون یکی از محصولات مهم کشاورزی گیلان بوده که اقدامات خوبی در زمینه توسعه این بخش در حال انجام است.

وی، ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی، ارقام جدیدی از محصول زیتون در حال تکثیر بوده که برای بهره‎برداری در اختیار زیتون‌کاران قرار می‌گیرد.

حجتی، در ادامه با اشاره به فعالیت نوغانداران و توسعه توتستان‌های گیلان نیز گفت: حمایت از نوغانداران و توسعه توتستان‌ها همواره در دستور کار دولت قرار دارد.

وی، به مشکلات حوزه چای گیلان نیز اشاره کرد و افزود: امسال در زمینه بهزراعی چای و حمایت از چای‌کاران گام‌های موثری برداشته شده است.

وی گفت: صندوق چای کشور با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال فعالیت دارد که از این میزان 51 درصد آن مربوط به بخش خصوصی و چای‌کاران و مابقی نیز به دولت تعلق دارد.

مقام عالی دولت در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد:اکنون نیز در بیش از سه و نیم هکتار از باغات چای کشور عملیات کف‌بر و کمربر انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز