خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

۴ پروژه دامپروری و گاوداری امسال در لرستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۹۸

استاندار لرستان، از راه‌اندازی ۴پروژه دامپروری و گاوداری به وسیله سازمان اتکا و شرکت شیر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‏‌آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار با رئیس صنایع شیر ایران اظهار کرد: لرستان در سال ۹۴شاهد راه اندازی ۴دامپروری وگاوداری جمعا با ظرفیت۱۴هزار و۵۰۰ راس توسط سازمان اتکا، شرکت‌های شیر پگاه، بنیاد مستضعفان وکشت وصنعت لرستان خواهد بود.

 استاندار تصریح کرد: پروژه گاوداری دو هزار راسی لرستان در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: این گاوداری در روستای سور شهرستان الیگودرز در زمین ۴۲ هکتاری توسط شرکت شیر پگاه احداث می‌شود، این در حالی است که ظرفیت این گاوداری دو هزار رأس دام مولد و در مجموع پنج هزار رأس گاو است.

این مسئول بیان کرد: ظرفیت تولیدی این پروژه ۲۵ هزار تن شیر خام در سال است که علاوه بر آن می‌توانیم ۳۵۰ تن در سال گوشت قرمز تولید کنیم، این در حالی است که ۱۲۵ نفر به طور مستقیم و ۷۵۰ نفر به طور غیرمستقیم در این گاوداری صاحب شغل می‌شوند.

در ادامه رومی‌پور رئیس صنایع شیر ایران نیز اظهار کرد: خط تولید شیر خشک در کارخانه شیر لرستان با حمایت و پیگیری‎های استاندار لرستان تا ۲۲ بهمن سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز