خبرگزاری کار ایران

نقشه جامع زمین‌شناسی تبریز رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۷۷

تازه‌ترین نقشه جامع زمین‌شناسی تبریز در نشستی با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا این نقشه به همت کار‌شناسان فنی سازمان زمین‌شناسی و اکنشافات معدنی کشور در مقیاس یک در ۲۵ هزارم و در قالب پروژه ژئودینامیک آذربایجان که با همکاری مهندسان کشور سوییس در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود تهیه شده است.

دراین نفشه جزئیات بیشتری از گسل تبریز در شاخه‌های مختلف و در محدوده‌های شمال و شمال شرقی آن مشخص شده و اطلاعات زمین‌شناسی آن کارآمد‌تر و به‌روز‌تر شده است.

اطلاعات و آورده‌های این نقشه علاوه بر مراکز علمی و دانشگاهی به عنوان ابزار کار مناسب مهندسان و دستگاه‌های اجرایی و عمرانی دارای کاربردهای تازه و فنی در ساخت و سازهای شهری و توسعه فعالیت‌های عمرانی است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی در این نشست با قدردانی از تلاش مهندسان و کار‌شناسان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امیدواریم نقشه جامع زمین‌شناسی تبریز به نحو شایسته ازسوی مهندسان و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری در ساخت و ساز‌ها و طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدصادق پورمهدی با تاکید بر رویکرد مقاوم‌سازی در ساخت و سازهای شهری و طرح‌های عمرانی، تصریح کرد: با توجه به گسل تبریز رعایت استانداردهای ساختمانی و بحث مقاوم سازی درهمه امور عمرانی مورد تاکید مدیریت استان بوده و دستورالعمل‌های اجرایی دراین ارتباط با دقت اعمال می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گسل تبریز اعلام کرد: تلاش می‌کنیم برنامه توسعه شهری را به مناطق خارج از گسل و یا دارای گسل کمتر سوق دهیم و این رویکرد باید با جدیت از سوی مهندسان و دستگاه‌های اجرایی و شهردای دنبال شود.

پورمهدی افزود: در بحث نظام مهندسی و شهرداری آیین نامه‌های ۲۸۰۰ به طور جدی اجرا می‌شود و در عین حال که امیدوارم هرگز شاهد زلزله نباشیم اما باید همواره آمادگی مقابله با حوادث طبیعی را نیز داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی پشنهاد کرد نقشه جامع زمین‌شناسی تبریز برای استفاده بیشتر و در سطح ملی در دفترچه آیین نامه‌های ساختمانی وزارت راه و مسکن و شهری ارایه شو.

پورمهدی همچنین بر پرهیز موازی کاری در دستگاه‌های فنی و اجرایی تاکید کرد و با اشاره نام‌گذاری امسال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت خواستار همکاری و ارتباط بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی به ویژه توسعه مناسبات با مراکز علمی و دانشگاهی شد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز