خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پرداخت حق سرانه آموزشی به سواد آموزان

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۷۵

معاون وزیر آموزش و پرورش، از پرداخت حق سرانه آموزشی معادل ۶۵۰ هزار تومان به سواد آموزانی که موفق به گذراندن آزمون سواد آموزی شوند خبر داد.

به گزارش ایلنا در یاسوج، علی باقرزاده، در جمع خبرنگاران یاسوجی، با اشاره به مشوق‌های مالی این وزارتخانه برای سواد آموزی بیسوادان در کشور گفت: بیسوادانی که از سوی افراد خانواده خود باسواد شوند، در صورتی که ثبت نام کنند و آموزش سوادآموزی را پشت سر بگذارند و در آزمون سوادآموزی موفق شوند، سرانه آموزشی معادل ۶۵۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

باقرزاده، افزود: بیسوادانی که که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در کلاس‌های سوادآموزی ثبت نام کنند، آموزش ببینند و از آزمون موفق بیرون بیایند، معادل ۲۰ درصد هزینه تمام شده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ باسوادی در بین افراد ۱۰ تا ۴۹ سال کشور بالای ۹۵ درصد است.

وی از محرومیتهای بیسوادانی که اقدام به سواد آموزی نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: کسانی که در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال باشند و بیسواد بمانند گواهینامه رانندگی برای آن‌ها صادر و یا تمدید نمی‌شود، صدور و تمدید پروانه کسب برای آن‌ها ممنوع می‌شود و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی منوط به باسوادی آن‌ها خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز