خبرگزاری کار ایران

فریدون خسروی ، کارگردان تئاتر:

هنر انقلاب اسلامی نباید تنها یک شعار باشد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۳۳

نباید هنر انقلاب اسلامی را تنها به صورت یک شعار استفاده کنیم بلکه باید پشتوانه‌ای از شعور و فهم انقلابی در این هنر نهفته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،فریدون خسروی در گفتگو با ایلنا با اشاره به فرا رسیدن روز هنر اسلامی گفت: متأسفانه هنر انقلاب اسلامی با آنکه سال‌ها از انقلاب می‌گذرد نتوانسته است زبان ویژه خود را بیابد زیرا بیشترسلایق مدیریتی در آن اعمال شده است.

خسروی، افزود: نباید هنر انقلاب اسلامی را تنها به صورت یک شعار استفاده کنیم بلکه باید پشتوانه‌ای ازشعورو فهم انقلابی در این هنر نهفته باشد.

نویسنده رمان کمند تصریح کرد: گرچه گاهی هنرمندان ناگزیرهستند تا برای ارتزاق به سوی اندیشه مدیران متمایل شوند و در این میان ممکن است که تفسیریک مدیر از تعریف انقلاب اسلامی با خود انقلاب اسلامی متفاوت باشد، اما این مسأله نباید سبب شود تااهداف انقلاب اسلامی درحوزه هنرمغفول بماند.

وی تأکید کرد: هنرمند انقلاب اسلامی نباید تنها به یک هنرمند توصیف گر و روایت گرتبدیل شود و صرفاً کارهای هنری سفارشی انجام دهد، چون به خلاقیت درتولید آثار هنری فاخر لطمه می‌زند.

خسروی بیان داشت: هرگونه انقلابی سبب دگرگونی در اجتماع و هنر و ادبیات خواهد شد و انقلاب اسلامی نیز پس ازوقوع سبب دگرگونی درجامعه و به ویژه ادبیات و رشته‌های مختلف هنری شد اما آنچه به واقع سبب رشد هنروادبیات درهرجامعه‌ای خواهد شد، وجود فضا و سازوکاروملزوماتی است که اجازه جوشان بودن بستراندیشه و هنر را بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز