خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا:

صومعه‌سرا دومین تولید کننده بر‌تر برنج در گیلان است

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۵۷۹

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: صومعه‌سرا با وجود ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری دومین تولید کننده بر‌تر برنج در گیلان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از صومعه‌سرا، احمد پادیاب امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به سال زراعی جدید اظهار کرد: کشاورزان باید در سه مرحله که نیاز آبی برنج بالا است برای مزارع خود تامین آب کنند.

وی افزود: درزمان نشا، پنجه زدن و ظهور خوشه‌ها نیاز آبی برنج بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دومین تولید کننده برنج در گیلان است، ادامه داد: ۲۸ هزار هکتار شالیکاری در صومعه‌سرا وجود دارد که ۱۳۰ تن شلتوک و ۷۵ هزار تن برنج از آن استهلال می‌شود.

وی تصریح کرد:: از ۲۸ هزار هکتار شالیکاری، ۲۵ هزار هکتار از سد سفیدرود تامین آب زراعی می‌شود و فقط ۳ هزار هکتار از طریق رودخانه‌ها و چشمه‌ها و آبندان‌ها تامین می‌شود.

پادیاب با بیان اینکه صومعه سرا با داشتن ۱۲ هزار هکتار اراضی صنوبرکاری نخستین تولید کننده صنوبر در کشور است، اظهار کرد: این شهر در تولید مرغ نیز در سطح کشور مقام نخست را داراست.

به گفته وی، صومعه سرا با وجود ۱۶۸ واحد مرغداری و با تولید هر دوره ۴ میلیون قطعه مرغ در به عنوان تولید کننده بر‌تر گوشت سفید در کشور مطرح است.

این مسئول از اجرای حدود ۱۰۰ هکتار طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی صومعه سرا در سال جاری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز