خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد هفته کارگر مازندران:

کارگران شرکتی همچنان بلاتکلیفند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۴۲۲

چهارمین جلسه ستاد هفته کاروکارگر مازندران ظهر امروز شنبه در محل اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور بابایی کارنامی مدیرکل کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و دیگر اعضای ستاد هفته کارگر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نصراله دریا بیگی رئیس ستاد هفته کارگرخانه کارگر مازندران با بیان اینکه برگزاری هفته کارگر در سال ۹۴ از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است گفت: باوجود وعده‌هایی که داده شده است، هنوز بخش عمده‌ای از «کارگران شرکتی» نتوانسته‌اند با بهبود وضعیت خود به کارگران قراردادی تبدیل شوند.

وی افزود: کارگران شرکتی بخش عمده‌ای از معضل کارگران را تشکیل می‌دهند و این کارگران بیشتر در شرکت‌های پیمانکاری و پیمانکاری خدماتی به کار گرفته می‌شوند یا اصولا فاقد قرارداد کار هستند و به طور غیرقانونی و بدون برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی همچون بیمه، بن و سایر مزایا کار می‌کنند یا دارای قرارداد‌های ناقص و دستکاری شده هستند که در مقایسه با استانداردهای قانونی از سطح پرداخت بسیار کمتری برخوردار است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با انتقاد از تغییر جهت اقتصاد کشور به سوی خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، گفت: معضل کارگران شرکتی نمود بیشتری یافته و جمع جدیدی به گروه کارگران قرارداد موقت و بلاتکلیف که امنیت حداقلی شغلی ندارند، اضافه شده است.

رئیس ستاد هفته کارگرخانه کارگر مازندران تصریح کرد: دولت بار‌ها به تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی تاکید کرده‌اند و مصوبات و بخشنامه‌هایی نیز از سوی وزارت کار و اموراجتماعی در این باره صادر شده اما ظاهرا این مشکل همچنان برجای خود باقی است.

وی افزود: شرکت‌های مادر تخصصی شکل گرفته از دل شرکت‌های دولتی معتقدند باید مثل بخش‌خصوصی عمل کنند و لذا خود را مختار می‌دانند که با کارگران چه رفتاری بکنند. در واقع خود را ملزم به پیروی از این بخشنامه‌ها و قوانین نمی‌دانند، حال آنکه این‌ها بهانه است.

دریابیگی تصریح کرد: انتظار خانه کارگر به عنوان تشکل صنفی کارگران از دولت و وزارت کار و امور اجتماعی این است که بر اجرای دستورات مقامات ارشد و بخشنامه‌های متعدد دولتی برای استخدام و تعیین‌ تکلیف کارگران شرکتی نظارت جدی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار نفر در ۲۲ کانون‌های بازنشسستگان سراسر استان عضویت دارند گفت: انتظار این خیل عظیم جامعه کارگری از نمایندگان مجلس و دولت توجه به معیشیت زندگی آنان است.

این فعال جامعه کارو تولید افزود: درهفته کارگربازنشستگان دوشادوش کارگران در این هفته حضور چشمگیری خواهند داشت و امید داریم در سایه وفاق و همدلی بتوانیم به مطالبات صنفی خود در زیر پرچم ولایت بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز