خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان شرقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۳۴

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، از اعلام برنامه‌های هفته هنر انقلاب در حوزه هنری این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، حسن میلانی گفت: مهم‌ترین برنامه‌های اعلام شده حوزه هنری استان در این هفته غبارروبی و عطرآگینی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا توسط هنرمندان، دیدار هنرمندان با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی، همچنین برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تقدیر از هنرمندان فعال، برگزاری گردهمایی کانون‌های مساجد و پخش فیلم‌های مرتبط با شهید آوینی و برگزاری جلسات نقد و سخنرانی به مناسبت هفته هنر انقلاب را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی برای این هفته عنوان کرد و افزود: برپایی مراسم شب خاطره با محوریت انقلاب اسلامی در محل حوزه هنری از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب خواهد بود.

وی، همچنین برگزاری شب‌های شعر با موضوع شهید آوینی و هنر انقلاب در شهرستان‌های استان، توزیع زندگی نامه شهید آوینی در اماکن فرهنگی و هنری از جمله بقاع متبرکه امام زادگان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کردو کفت: امیدواریم از طریق هنر و زبان هنر بتوانیم اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی و فرهنگ ایثار و شهادت را به لایه‌های مختلف جامعه تسری بخشیم.

وی، به نام‌گذاری ایام این هفته اشاره کرد و گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین تا ۲۶ فرودین ۹۴ ادامه خواهد داشت که ایام این هفته به ترتیب به نام‌های هنر انقلاب، ایثار و شهادت، هنر ولایت و رهبری، هنر انقلاب و سید شهیدان اهل قلم، هنر انقلاب و ادبیات، هنر انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی و هنر انقلاب و ادبیات پایداری نامگذاری شده است.

گفتنی است، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به روز «هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز