خبرگزاری کار ایران

مشاور نوبخت عنوان کرد:

طرح تحول سلامت، هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۲۹

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: طرح تحول سلامت، هزینه‌های دولت را افزایش داده و موجب افزایش فاصله‌ طبقاتی در جامعه پزشکی و رشد قاچاق، باندبازی و پدید آمدن مافیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، سید کاظم دلخوش، پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز تخصصی پزشکی آزمایشگاه بیمارستان ولایت این شهر با اشاره به اینکه برای وزارت بهداشت حتی در تخصیص بودجه از منابع کل کشور نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: وزیر وزارتخانه مذکور باید سازو کاری برای توزیع عادلانه بودجه زیر مجموعه‌ها اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه زیرشاخه‌های بهداشت و درمان در حوزه‌های وسیعی همچنان مغفول مانده است، گفت: بخش‌هایی از پزشکی قانونی، محیط زیست و... از این جمله‌اند.

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: این مغفولیت از زمانی که بنده در مجلس بودم همچنان باقی است.

وی، با تاکید بر اینکه زمانی که قانون اصل ۴۴ در حال تدوین بود تمام قوانین به صورت کلی دیده شد، خاطرنشان کرد: به طور مثال وزارت بهداشت و درمان یک مجموعه کلی مورد بررسی قرار گرفت و به زیر شاخه‌های آن کمتر پرداخته شد به همین دلیل برای زیر شاخه‌های این وزارتخانه به تفکیک قانون تدوین نشد.

دلخوش، جامعه آزمایشگاه‌ها را یکی از زیر مجموعه‌هایی عنوان کرد که به دلیل عدم پیگیری صنفی فعالان و متخصصان این حوزه و سهل‌انگاری مسئولان در طرح تحول سلامت وزارت بهداشت هیچ بودجه‌ای نمی‌گیرد.

وی، با ابراز تاسف از اتخاذ تصمیم مسئولان در زمینه آزمایشگاه، اظهار داشت: آزمایشگاه را جزو مشاغل لوکس و راحت در وزارت بهداشت و درمان می‌دانند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به فرآیندهای مشقت‌زا و پردردسر این صنف در واقع ۷۰ درصد بار جامعه پزشکی و درمانی بر دوش آزمایشگاه قرار دارد.

دلخوش، با اعلام مخالفت از نحوه اجرای طرح تحول سلامت افزود: این طرح هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد.

وی گفت: طرح مذکو رتلاش پرسنل را زیاد می‌کند و موجب افزایش فاصله‌ طبقاتی در جامعه پزشکی و رشد قاچاق، باندبازی و پدید آمدن مافیا می‌شود.

وی، درباره واگذاری برخی از آزمایشگاه‌های کشور که در راستای اجرای طرح خصوصی‌سازی صورت گرفته است، اضافه کرد: برخی از آزمایشگاه‌ها به دلیل عدم نظارت لازم متولیان امر دارای وضعیت بحرانی هستند و نیروهای متخصص را کنار زده‌اند.

دلخوش، یکی از نقاط ضعف متخصصان علوم آزمایشگاهی در کشور را عدم تشکیل صنف در این حوزه دانست.

به گفته این مسئول، اکنون ۴ هزار میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده و ۴ هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه‌ها و حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان نیز از ردیف بودجه کشور به وزارت بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی، نقد را لازمه جامعه پویا دانست و یادآور شد: اگر قرار باشد مدیری ضعیف کار کند باید نقد شود و آدم منصف کسی است که در دفاع از حقوق مردم بدون در نظر گرفتن منصب خود معضلات را منتقل کند.

دلخوش، از متخصصان و متولیان علوم آزمایشگاهی گیلان خواست تا در نخستین فرصت خلأهای قانون و موارد ضعف در اجرای آنکه منجر به ضایع شدن حق این صنف شده را گردآوری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز