خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

بازدید ۱۲۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۰۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، از بازدید بیش از یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، رضا علیزاده، پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان میراث فرهنگی با تقدیر از تلاش و زحمات تمامی همکاران این سازمان در ایام نوروز امسال اظهار کرد: تمام سعی تیم گردشگری نوروزی گیلان درایجاد لحظات خوب و خاطره انگیز برای گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق تاریخی و گردشگری این استان بود.

وی، با اشاره به تعداد ورود گردشگران نوروزی در گیلان ابراز کرد: در نوروز امسال در حدود شش میلیون نفرشب گردشگر در گیلان اسکان داده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، تصریح کرد: متوسط استفاده از مراکز اقامتی گیلان در نوروز امسال بیش از ۹۴ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۲ فروردین امسال بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر ناوگان عمومی وارد استان شدند، تصریح کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر هوایی و بالغ بر ۹۵۵ هزار نفر با خودرو وارد گیلان شدند.

علیزاده، از ورود و بازدید یک‌هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی در نوروزی امسال به گیلان خبر داد و گفت: این میزان گردشگر نسبت به نوروز سال گذشته ۱۲. ۵ درصد رشد داشته است.

وی، با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: این میزان ۱۳ درصد رشد داشته است.

این مسئول، درباره بازرسی و سرکشی از تاسیسات گردشگری گیلان یادآور شد: در نوروز امسال یک‌هزار و ۵۶۲ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان صورت گرفت که ۲۱ مورد تذکر و دو واحد تاسیسات گردشگری نیز تعلیق شده است.

وی، از تشویق پنج نفر از صاحبان تاسیسات گردشگری این استان در نوروز امسال خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز