خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور :

صدور ویزای الکترونیکی امسال اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۸۷

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از صدور ویزای الکترونیک در سال ۹۴ خبر داد و گفت: صدور ویزا الکترونیکی برای جذب گردشگران نقش قابل توجهی دارد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر دیشب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ضمن تبریک سال جدید گفت: در آستانه ۱۲ فروردین روز استقلال جمهوری اسلامی ایران هستیم که با آرای ۹۸ درصدی خود وارد ۳۵ سالگی شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با محبوبیت خود در همه آزمون‌ها سربلند بیرون امده است.

سلطانی‌فر افزود: هر سال این حمایت و بصیرت و همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها کمک می‌کند تا کارنامه قابل قبولی برای خدمات‌دهی بین مردم رقم بخورد و رضایت مردم به دست آید.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: آنچه مطلوب و قابل ارزیابی است رقابتی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم است که ریشه در انگیزه به خدمت رسانی به مردم است مورد حمایت مسئولین است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی‌ها باعث می‌شود ایام پرحجم صد روزه باشد که دوره نوروز بیشترین ترافیک سفر را داریم.

سلطانی فر گفت: از پنجم فروردین در سطح کشور شاهد رشد سفر‌ها و حضور گردشگران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: باید گردشگری داخلی را به لحاظ مکانی و زمانی ساماندهی کنیم.

سلطانی فر افزود: گردشگری طی یک سال گذشته از رکود بیرون آمده و در مسیر رونق قرار گرفته است و شاهد حضور گردشگران غربی به کشور هستیم.

وی با بیان اینکه روند ویزا از دیگر کشور‌ها به ایران رو به رشد است گفت: برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزا فرودگاهی به میزان دو هفته صادر می‌کنیم که تا یک ماه هم قابل تمدید است.

سلطانی‌فر گفت: امسال برنامه‌ریزی‌هایی برای ارایه خدمت به مردم از سه ماه قبل اغاز شده است و خوشبختانه از وضعیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۹۵۰ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری در کشور ما دارای ظرفیت است گفت: بین ظرفیت و وضعیت فاصله وجود دارد که باید این فاصله پر شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد گردشگران به کشور ما گردشگران مسلمان هستند که برای بازدید از اماکن مذهبی حضور پیدا می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

سلطانی فر تصریح کرد: گردشگران غربی که با کشور ما سفر می‌کنند حتی یک مورد نداشته‌ایم که ملاحظات اعتقادی و اخلاقی کشور ما را رعایت نکنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در گردشگری دریایی کار ویژه باید صورت گیرد گفت: ده‌ها اسکله و بندر داریم که برای گردشگری قابل استفاده است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: آمار گردشگران داخلی نیازمند هتل‌های دو و سه ستاره و واحدهای پذیرایی هستند اما گردشگران خارجی هتل‌های چهار و پنج ستاره را خواهان است و باید نسبت به ساخت هتل‌های بزرگ اقدام شود.

سلطانی فر اظهار کرد: فرهنگ استفاده از هتل‌ها و مراکز اقامتی برای گردشگران داخلی وجود دارد اما برای گردشگران خارجی به خصوص در استان‌ها فراهم نیست.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: تورهای داخلی گسترش یابد و فرهنگ گردشگری با امکانات رایج دنیا را در استان‌های شمالی فراهم کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در ادامه گفت: مازندران را سرزمین فرهنگ و طبیعت سحر انگیز می‌دانیم.

دلاور بزرگ نیا، با بیان اینکه امسال کمیته دهیاری را در ستاد اجرایی خدمات سفر داشته‌ایم گفت: علاقمندی که سال‌های قبل از سوی مسافران با آیین‌های مسافران وجود داشته برآن شدیم که این کمیته را به دیگر کمیته‌های ستاد اضافه کنیم.

وی، ادامه داد: تاکنون هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۹ نفر اقامت شب گردشگر به مازندران سفر کردند.

بزرگ نیا افزود: ۳۱۴ هزار و ۱۳۲ نفر از اماکن تاریخی و ۱۵۶ هزار و ۹۷ از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز