خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

نیازمند 510 کمباین برای تسریع در برداشت هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۱۱

در حال حاضر در کرمانشاه 526 کمباین بومی وجود دارد که برای تسریع در برداشت استان نیاز به 510 کمباین مهاجر از دیگر استان‌ها داریم که هماهنگی لازم به عمل آمده است.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان نسبت به سال گذشته زودتر انجام می‌شود، اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در مناطق گرمسیری استان بالغ بر 70 هزار هکتار بوده که از این میزان 20 هزار هکتار آن آبی و 50 هزار هکتار دیگر دیم است.

علی اشرف منصوری با تاکید بر اینکه عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه طبق برنامه‌ریزی انجام شده به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین کمباین جهت برداشت در تمام مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیر، معتدل و سردسیر استان اندیشیده شده و طبق بررسی به عمل آمده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان 526 کمباین بومی وجود دارد که برای تسریع در برداشت استان نیاز به 510 کمباین مهاجر از دیگر استان‌ها داریم که هماهنگی لازم به عمل آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: برای رعایت اصول صحیح برداشت تدابیری اندیشیده شده که می‌توان به تشکیل اکیپ‌های نظارتی و برگه معاینه فنی کمباین‌داران اشاره کرد.

وی همچنین از کشاورزان خواست در زمینه برداشت گندم با کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی دهستان مربوطه هماهنگی لازم را داشته باشند و تاکید کرد: از کمباین‌داران می‌خواهیم قبل از برداشت کمباین‌های خود را تنظیم و در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی آن را برطرف کرده و مخازن برداشت نیز عاری از هرگونه بذر، علف هرز و بذور مزارع دیگر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز