خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بهشت گیلان گزارش می‌دهد؛

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۵۵۲

بام سبز ماسال، منطقه کوهستانی و از بی‌نظیرترین مناطق گردشگری گیلان محسوب می‌شود که علاوه بر جلگه شهر ماسال بخش‌هایی از شهرستان‌های صومعه‌سرا و بندرانزلی با مناظر بسیار زیبا از بام سبز این شهر قابل رویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ماسال، تمام شهرهای گیلان به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوب و بارش باران از زیبایی‌ها و سرسبزی‌های بکر و جذاب طبیعی برخوردار است.

اما شهرستان ماسال با جاذبه‌های بکر و متفاوت طبیعی در واقع بهشت گیلان خوانده می‌شود.

ماسال با مساحت 622 کیلومتر مربع در غرب گیلان و در تالش مرکزی قرار دارد.ارتفاع این شهرستان از سطح دریا 84 متر است.

مردم ماسال به زبان تالشی صحبت می‌کنند و شغل بیشتر آنها دامداری و کشاورزی است.

 این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل جنگل‌ها، مراتع و ییلاقات باشکوه خود در زمره محوری‌های صنعت توریسم و اکوتوریسم در گیلان قرار می‌گیرد.

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

صدها ییلاق و مرتع در ماسال با چشم اندازهای بی‌نظیر طبیعی وجود دارد و خانه‌های ساخته شده از تنه درختان و یا تخته پوش جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

گله‌های گوسفندان، گاوها و اسب‌های ایلخی، گل‌ها و گیاهان کوهستانی، پرندگان و حیوانات وحشی به مانند خرس، پلنگ، گرگ، مرال، شوکا، گربه وحشی و ... در مراتع و جنگل‌های ماسال وجود دارند.

این شهرستان دارای مناطق باستانی و تاریخی بسیاری است که می‌توان به قلعه کول ، شهرگاه ، گورستان دوره اشکانیان در اسبه ریسه، دره خون، منطقه باستانی خندیله پشت، منطقه ییلاقی درآ، النزه و ساختمان قدیمی خاندان رحیمی در بیتم شاندرمن اشاره کرد که بسیار چشم گیر است.

ماسال با توجه به وجود امکانات و پتانسیل‌های بالقوه در زمینه‌های مختلف گردشگری و صنعت و کشاورزی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار موثر باشد که مناطق دیدنی و جاذبه‌های طبیعی بکر یکی از راه‌های جذب گردشگری محسوب می‌شود.

این شهر دارای بالغ بر هفت هزار و 250 هکتار اراضی شالیزار و 459 هکتار اراضی باغی است که از نظر کشاورزی و تنوع محصول از اهمیت خاصی برخوردار است .

در شهر ماسال بازار هفتگی در روز شنبه و در بخش شاندرمن روز پنج شنبه برگزار می‌شود که دارای رونق فراوانی است.

ماسال یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان فرآورده‌های دامی از جمله گوشت قرمز و سفید و محصولات لبنی است.

همچنین پرورش زنبور عسل در شهرستان ماسال رایج و عسل طبیعی این شهرستان نیز معروف است.

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

پارک ساحلی ماسال در کنار رودخانه خالکایی قرار دارد که مکانی تفریحی و دارای جاذبه‌های دیدنی فراوان است.

اگر گذرتان به ماسال افتاد حتما از آبشارهای آن هم دیدن کنید. آبشارهایی از قبیل آبشار «ویوز» در مجاورت منطقه ییلاقی النزه در شاندرمن، آبشار «خون» با ارتفاع بیش از 15 متر، آبشار «تولی نساء» و آبشار «رامینه»  با ارتفاع 10 متر از جذابیت‌های زیادی برخورد دار است.

غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی، غار کلچال را می‌توان از غازهای مهم در این شهرستان نام برد.

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

دیواره سنگی «اسبه ریسه» ماسال دارای یکی از صخره‌های بلند سنگ نوردی کشور است که می‌تواند میزبان مسابقات بزرگ ملی، منطقه ای و حتی جهانی باشد.

دهکده ییلاقی «اولسبلنگاه» از ییلاقات میان کوهی و پر جمعیت و دارای ساختمان‌های مسکونی زیاد با اسکلت چوبی است که اغلب ساکنان آن از شهروندان ماسال هستند که برای استراحت و گذران فصل گرما در آنجا زندگی می‌کنند.

این ییلاق در مسیر راه ییلاق به خلخال واقع شده و از دو تالار میهمان پذیر برخوردار است که در تمام فصول سال آماده میزبانی از گردشگران است.

ماسال و شاندرمن آنقدر آرامش دارد که برای تسکین هر دردی معجزه می‌کند. از هیاهوی شهر باید دور شد و به جنگل و کوهستان و طبیعت بکر شاندرمن پا گذاشت .

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

بیش از دو کیلومتر از ژرفای غار آویشو که طویل‌ترین غار استان گیلان محسوب می‌شود از سوی غارنوردان و کوهنوردان محلی اکتشاف شده است. بر اساس پژوهش‌های زمین شناسان قدمت غار آویشو به حدود 75 میلیون سال قبل برمی‌گردد.

«بام سبز ماسال» یکی از برجسته‌ترین چشم انداز زیبای شهر ماسال است که در یک کیلومتری شهر واقع شده است.

بام سبز ماسال از بی‌نظیرترین مناطق گردشگر پذیر گیلان است

این منطقه کوهستانی بی‌نظیر‌ترین مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود علاوه بر جلگه شهر ماسال بخش‌های از شهرستان‌های صومعه سرا و بندرانزلی با مناظر بسیار زیبا از بام سبز این شهر قابل رویت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز