خبرگزاری کار ایران

همزمان با دور دوم از سفر‌های نوروزی؛

باغ هنر منطقه آزاد انزلی گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۵۲۶

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از گشایش و فعالیت باغ هنر این منطقه همزمان با دور دوم از سفر‌های نوروز جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از انزلی، رضا مسرور امروز در آیین بازگشایی باغ هنر این شهر تصریح کرد: این باغ با شعار «بیایید با هم اثر هنری بسازیم» در نوار ساحلی و فضای مجتمع‌های تجاری منطقه آزاد انزلی شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه باغ هنر منطقه آزاد انزلی با هنرهای نقالی، تصویر سازی، کاشی کاری، خوشنویسی و کاریکاتور آراسته شده است، افزود: در این باغ جمعی از هنرمندان گیلانی و کشوری با همراهی مسافران محدوده فاز تجاری و گردشگری به صورت کارگاه آموزشی تا پایان تعطیلات نوروزی اقدام به اجرای هنرهای مذکور می‌کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: بخش نقالی، داستانهای حماسی مذهبی-ملی و تاریخی کشور در قالب اشعاری از شاهنامه فردوسی و مولانا در این باغ به اجرا درمی آید و در بخش کاشی کاری نیز هنرمندان، آثاری با مضامین بهاری به صورت معرق کاری با کاشی، در حضور گردشگران به تصویر در می‌آورند.

وی ادامه داد: در تصویرسازی نقاشی‌هایی با حال و هوای نوروز و فرهنگ گیلان زمین از سوی هنرمندان با همراهی مسافران به تصویر کشیده شده و در زمینه کاریکاتور نیز تصویر حاضران بر روی کاغذ در قالب هنر کاریکاتور طراحی و به آن‌ها تقدیم می‌شود.

مسرور با اشاره به بخش خوشنویسی نیز اذعان کرد: در بخش خوشنویسی باغ هنر منطقه آزاد انزلی، خطاطان هنرمند علاوه بر نگارش اشعار و مضامین ملی-مذهبی برای علاقمندان در محل تشکیل این باغ، خطوط ابداعی همچون کرشمه را به رشته تحریر در می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه بوم‌های نقاشی این باغ مملو از تصاویر پرندگانی است که کودکان دیروز و امروز با وسایلی چون رنگ روغن، گواش، ماژیک و آبرنگ از خود برجای گذاشته‌اند، یادآور شد: آموزش مبانی تصویرسازی و نقاشی از سوی هنرمندان گیلانی و کشوری، تقویت قدرت تصویرسازی خیال و رویاهای کودکی به همراه ایجاد لحظاتی مفرح با بهره گیری از توانمندیهای فرهنگی-تمدنی منطقه از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

این مسئول اظهار کرد: باغ هنر منطقه آزاد انزلی تا پایان تعطیلات نوروز از ساعت ۱۰ صبح تا۲۰ شب برای بازدید مسافران برپا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز